Kolomkop wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonagold

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Hoi, wie kan mij helpen
ik wil een gewoon DB maken zoals in het voorbeeldje, ik kan de leden en de aanwezigheidskolommen invullen maar de kolomkop wil niet lukken. Telkens ik een naam, A of V bijvoeg verdwijnt mijn kolomkop. Kan er iemand mij vertellen wat ik moet doen?
Alvast bedankt

Bijlagen

• Voorbeeld.jpg
    Voorbeeld.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 39
Waar wil je dat invullen? Form of rapport, welke control?

Weest gegroet,
Guus

Guus2005 zei:
Waar wil je dat invullen? Form of rapport, welke control?

Ik zou dit willen invullen in een formulier, een kolom waar ik de namen invul die eigenlijk voor de rest van het jaar blijven staan, en dan 12 kolommen waar ik elke maand kan invullen wie wel of verontschuldigd was, tot hier lukt het mij. Maar dan zou ik boven willen invullen welke dag de vergadering geweest is, en dat wil niet lukken.

groeten,
Jonagold

Dit klinkt heel erg als een fout gekozen datamodel. Je hebt dus meerdere vergaderingen per jaar, dat betekent een tabel vergaderingen. Dan heb je een tabel met deelnemers. Een kruising tussen die 2 tabellen is dan de tabel met aanwezigen. Dus uiteindelijk 3 tabellen:

Vergaderingen
idVergadering

Deelnemers
idDeelnemer

VergaderingDeelnemers
idVergaderingDeelnemer
idVergadering
idDeelnemer

Als je de id velden aan elkaar knoopt krijg je een tabelstructuur die zou moeten voldoen.

Grtz,

beheer25 zei:
Dit klinkt heel erg als een fout gekozen datamodel. Je hebt dus meerdere vergaderingen per jaar, dat betekent een tabel vergaderingen. Dan heb je een tabel met deelnemers. Een kruising tussen die 2 tabellen is dan de tabel met aanwezigen. Dus uiteindelijk 3 tabellen:

Bedankt voor de reacties, het is mij eindelijk gelukt.

groeten,
Jonagold

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan