• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomkoppen in Draaitabel verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fenadna

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Ik heb een overzicht waarbij de kolomkoppen nu horizontaal staan. ik wil ze graag verticaal bij de gegevens onderbrengen. Zie voorbeeld, want lastig uit te leggen wat ik precies bedoel.

Bijlagen

En hoe zien je basisgegevens er uit?

?

In het bestandje heb ik een aantal testgegevens opgenomen. Mijn echte bestand heeft ongeveer 150 kolommen en 600 rijen. Ik is dus bijna onmogelijk om al deze kolommen onder elkaar te plakken. Daarom dacht ik dat er misschien iets met een draaitabel gerealiseerd kon worden.

Dan is het toch wel handig om te zorgen dat de opbouw in je voorbeeldbestand exact overeenkomt met de opbouw van je echte bestand.

lijkt iets voor de PQ-helpers,
anders met een macro
Code:
Sub fenadna()
   Dim res()
   arr = Sheets("blad1").Range("B1:C2").CurrentRegion   'uitlezen zoveel rijen * kolommen

ReDim res(1 To UBound(arr) * UBound(arr, 2), 1 To 3)   'aanmaak resultaten-array
   For i = 2 To UBound(arr)                      'alle rijen aflopen
      For j = 2 To UBound(arr, 2)                'alle kolommen aflopen
         If arr(i, j) <> "" Then                 'er is iets ingevuld
            ptr = ptr + 1                        'pointer ophogen
            res(ptr, 1) = arr(i, 1)              'taak
            res(ptr, 2) = arr(1, j)              'naam
            res(ptr, 3) = arr(i, j)              'getal
         End If
      Next
   Next

If ptr > 0 Then Sheets("blad2").Range("A1").Resize(ptr, 3) = res   'wegschrijven

End Sub

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan