kolomme tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hoi hoi weer :D

Als ik wordpad gebruik , zou ik graag 2 kolomme tekst naast elkaar zetten bv net zo als die word teksten die je in een woordenboek naast elkaar in kolomme ziet staan .
Als ik dat met wordpad doet , dan staat de rechter kolom schots en scheef om dat er bv geen kantlijn is zodat je netjes alle worden kaarsrecht onder elkaar kan typen .
Wie kan me dit even duidelijk uitleggen hoe ik dat kan instellen bij wordpad ?
Of is daar een ander progje voor die zich daar beter voor leent ?

Je zit in de sectie Word, dus ik neem aan dat je Word bedoelt ?

Gewoon een tabelk invoegen dan wel met een TAB instelling een kolommetje maken.

Wellicht nog handiger is gewoon met Excel. (zit ook in Office)

Als Wordpad bedoelt dan zou ik simpelweg na het eerste woord 1 of twee keer op de TAB drukken en daar dan je 2e woord (2e kolom) typen. Geef een ENTER en ga naar de volgende regel (kolom 1) Type het 2e woord en TAB weer 1 of 2 keer. (2e kolom)

Echt simpel !!

Yep Pasja ik gebruik Wordpad , en met die simppele oplossing ben ik weer een blij mens :D
Erg bedankt !

Ok, ik begrijp nu dat je iets minder kennis hebt van tekstverwerker. Zonder "belerend" te willen zijn heb ik omtrent jouw vraag nog 1 tip:

wat je ook doet, gebruik nooit en te nimmer de spatiebalk om kolommen te maken. Dit gaat in 99% van de gevallen fout met als resultaat schots en scheve kolommen.

Oorzaak ? Een i neemt op papier minder ruimte in dan een m dus als je na een i 5x op de spatiebalk drukt dan sta je "ergens anders" dan wanneer je na de letter m 5x op de spatiebalk drukt.

Er zijn uitzonderingen maar dat betreft dan lettertypes zoals bijvoorbeeld de courier. Daar neemt een i net zoveel ruimte in als een m.

Experimenteer maar eens wat, maar vergeet vooral de tip niet: nimmer spaties gebruiken om kolommen te krijgen.

Hoi Pasja :D

Inderdaad , eigelijk helemaal geen kennis daarvan .
maar die tip van jou om de tab toets te gebruiken ,werkt perfect , ( eenvoudig ,maar je moet het maar net ff weten )keurigen kolomme;)
En ja die spatiebalk gebruiken daar heb ik dus ervaring mee gehad , die kolomme zagen er niet uit op papier :eek:

Greetzz saphira

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan