• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen doortrekken Verticaal en Horizontaal $

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gihjouyard

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Ik heb een map met daarin een geïmporteerde map zoals dit: ='[werk.xls]Week 1!C53+'[werkov.xls]Week 1'!D53+ ....! en zo nog een paar werkmappen die eraan gekoppeld zijn. Nu wil ik graag naar rechts (horizontaal) de kolommen doortrekken. Dus dat ook de tweede, derde etc. ook de letter C hebben. Ik dacht dat dit kon door middel van het dollarteken. Nu werkt dit dus niet. Is hiervoor een andere mogelijkheid?

Ook als ik de kolom naar beneden (verticaal) wil doortrekken ben ik op zoek naar dat de C verandert in D, E, F etc ....

Een of andere zoekfunctie gaat me hierbij niet bij helpen wel?

De dollarteken zou moeten werken voor horizontaal. =$C1
Voor verticaal moet je gebruik maken van de rij.
Zet onderstaande maar eens in A1, en trek het door naar onderen.
Code:
=TEKEN(RIJ()+64)&KOLOM()

Werkt t/m Z1.​

Bedankt voor je reactie.

Waar ik alleen naar op zoek ben is dat de verschillende letters en cijfers in de formule zichzelf aanpassen.
Iig bedankt!

Als je gebruik maakt van de functie Verschuiving dan hoef je alleen maar de cel linksbovenin het bereik dat je wilt koppelen op te geven.

Koppelingen kunnen makkelijk breken. Beter is om je gegevens via een externe gegevensverbinding op te halen.

Dat koppelingen makkelijk kunnen breken ben ik inmiddels wel achter ... op wat voor andere manier zou ik dit kunnen bewerkstelligen?
En de functie verschuiving snap ik nog niet helemaal. (verw; rijen ; kolommen ; [hoogte / breedte])

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan