• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen / groep cellen (met vooraf ingevulde formules) weergeven DMV selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipmoo

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo,

Ik ben bezig om een semi-geautomatiseerd factuur systeem te maken.
Hiervoor maak ik gebruik van verschillende tabbladen waar in de eerst 2 tabladen eenmalig info ingevoerd hoeft te worden.
En het 3e tabje wordt de factuur samen gesteld dmv wat drop down menutjes en in te voeren cellen.
Nu ben ik er alleen achter dat de gewenste inhoud per factuur ook nog een klant afhankelijk is.
Zo zie je bijv in tab 3 (invoices) bijv kolom Pod. nr. Bij de ene klant is dit wel gewenst bij de andere niet.
Nu wil ik dit per klant aan of uit kunnen doormiddel van een selectie en niet door handmatig toevoegen of verwijderen van kolommen.
Tevens wil ik kijken naar een optie waar een controle gedaan wordt op de verplichte invoervelden. Sommige velden zijn altijd verplicht (zie rood) En in het item tabel word paars verplicht waneer rood wordt gebruikt.

Hopelijk kan iemand mij helpen dit te perfectioneren.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Semi_automated-invoice_V1_160310.xlsxBekijk bijlage Semi_automated-invoice_V1_160310.xlsx

Hoi,
Uw vraag is vrij onduidelijk
Hoe wil je zoiets bereiken?
Nu wil ik dit per klant aan of uit kunnen doormiddel van een selectie en niet door handmatig toevoegen of verwijderen van kolommen.
Je kan kolommen wel verbergen of zichtbaar maken met een eenvoudige macro maar je kan nooit een gedeelte van een kolom verbergen, hetzelfde voor rijen verbergen. (als je voor klant a de productnummers wil verbergen en je verbergt de kolom A dan zijn de adresgegevens ook verborgen)
Volgens mij kan je zoiets alleen bereiken door een invulformulier te maken waar je dan per klant kan aanvinken of uitvinken welke gegevens moeten worden ingevuld.
En dit is zeker een raadsel
En in het item tabel word paars verplicht waneer rood wordt gebruikt.

Groet

Beste,

Hoe ik het exact wil bereiken is nog niet helemaal duidelijk omdat ik nog niet exact de mogelijkheden weet.
Ik was al bang dat je alleen rijen en kolommen in ze geheel kon verbergen. Dat is dus niet de oplossing.
Wat eventueel wel een optie is om in tabje client een selectie te maken van gewenste invoice velden.
Is het dan mogelijk om alleen de geselecteerde cellen weer te geven? en daaronder ook de betreffende formules? (in de bijlage heb ik een poging gedaan voor de koppen van de kolommen.)
Alleen gaan de formules eronder nog niet mee.

Wat ik met het paarse vlak bedoel is. Waneer je bij rod een item geselecteerd heb moet je daarna het aantal opgegeven. aangezien het item niet zonder een aantal kan moet deze altijd ingevuld worden wanneer er een item geselecteerd word.

Alvast bedankt voor je hulp.

Bekijk bijlage Semi_automated-invoice_V2_160310.xlsx

Hoi,
Rood en paars is duidelijk:o
Zoals ik al zei, ik zou een userform gebruiken.
Als je me een paar dagen tijd geeft maak ik wel zoiets voor u.
Maar dan moet het bestand echt representatief zijn. (zonder gevoelige gegevens)
Werk je liever met uw idee verder gaat dan:
Als alleen de eerste kolom nu en dan moet verdwijnen (prod nr) dan maak je beter twee verschillende facturen.
Laat maar iets weten
Groet

Hoi Philiep,

Dank je dat je me wilt helpen.
Moet eerlijk zeggen dat ik onbekend met met een userform. Dus jou hulp zou zeer welkom zijn.
Het heeft geen haast dus dagen zat :)
Ik sta dan ook volledig open naar jou input.
Wat zou je graag van mij willen weten?
Het si niet alleen de eerste kolom. voor elke klant kan een nieuwe samenstelling van de factuur bestaan.

Hoi,
Niet echt veel voor deze
Wat zou je graag van mij willen weten?
Gewoon een representatief bestandje, als klantnaam in kolom A staat in uw echt bestand dan moet in het vb bestand de klantnaam ook in kolom A staan etc.
Wat deze betreft oops
Het si niet alleen de eerste kolom. voor elke klant kan een nieuwe samenstelling van de factuur bestaan.
Daar hoort wat meer uitleg bij hopelijk heb je geen 1000 klanten met 1000 verschillende layouts (hopelijk heb je wel 1000 klanten:)), je kan me altijd een mailtje sturen door hier op mijn naam te klikken indien gewenst
Dan zie ik wel wat ik voor u kan betekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan