Hallo,
Ik ben bezig om een semi-geautomatiseerd factuur systeem te maken.
Hiervoor maak ik gebruik van verschillende tabbladen waar in de eerst 2 tabladen eenmalig info ingevoerd hoeft te worden.
En het 3e tabje wordt de factuur samen gesteld dmv wat drop down menutjes en in te voeren cellen.
Nu ben ik er alleen achter dat de gewenste inhoud per factuur ook nog een klant afhankelijk is.
Zo zie je bijv in tab 3 (invoices) bijv kolom Pod. nr. Bij de ene klant is dit wel gewenst bij de andere niet.
Nu wil ik dit per klant aan of uit kunnen doormiddel van een selectie en niet door handmatig toevoegen of verwijderen van kolommen.
Tevens wil ik kijken naar een optie waar een controle gedaan wordt op de verplichte invoervelden. Sommige velden zijn altijd verplicht (zie rood) En in het item tabel word paars verplicht waneer rood wordt gebruikt.
Hopelijk kan iemand mij helpen dit te perfectioneren.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage Semi_automated-invoice_V1_160310.xlsxBekijk bijlage Semi_automated-invoice_V1_160310.xlsx
Ik ben bezig om een semi-geautomatiseerd factuur systeem te maken.
Hiervoor maak ik gebruik van verschillende tabbladen waar in de eerst 2 tabladen eenmalig info ingevoerd hoeft te worden.
En het 3e tabje wordt de factuur samen gesteld dmv wat drop down menutjes en in te voeren cellen.
Nu ben ik er alleen achter dat de gewenste inhoud per factuur ook nog een klant afhankelijk is.
Zo zie je bijv in tab 3 (invoices) bijv kolom Pod. nr. Bij de ene klant is dit wel gewenst bij de andere niet.
Nu wil ik dit per klant aan of uit kunnen doormiddel van een selectie en niet door handmatig toevoegen of verwijderen van kolommen.
Tevens wil ik kijken naar een optie waar een controle gedaan wordt op de verplichte invoervelden. Sommige velden zijn altijd verplicht (zie rood) En in het item tabel word paars verplicht waneer rood wordt gebruikt.
Hopelijk kan iemand mij helpen dit te perfectioneren.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage Semi_automated-invoice_V1_160310.xlsxBekijk bijlage Semi_automated-invoice_V1_160310.xlsx