Kolommen in alle subdirectories hetzelfde?

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik heb een map met heel veel submappen en foto's. Nu wil ik graag dat alle (sub)mappen weergegeven worden in detailweergave mét een toegevoegde kolom Cameramodel.
Hoe ik dat in een map kan regelen weet ik wel maar is het mogelijk om dit in alle onderliggende mappen van toepassing te laten zijn, zonder iedere map opnieuw aan te maken?

Elke map in de Verkenner wordt weergegeven volgens een bepaald stramien (Documenten, Muziek, Afbeeldingen). Als je iets wijzigt aan een mapweergave, kun je aangeven dat die wijziging voor alle mappen van dat type wijzigt. Dus als je de weergave <Afbeeldingen> wijzigt, geldt dat dan ook voor de andere mappen waarvan de weergave is ingesteld op <afbeeldingen>. En bij het wijzigen van een weergave op een map kun je ook aangeven dat die weergave voor de onderliggende mappen geldt. Volgens mij ben je er dan.

Nee, helaas. Windows heeft standaard weergaven voor de mapinhoud. Ik wilde daar eigenlijk "Cameramodel" aan toevoegen maar dát neem hij dus weer niet mee naar onderliggende mappen.
Oplossing:
Zoeken naar alle *.jpg's en in het resultaatscherm cameramodel toevoegen. Is wel een he;le lange lijst, maar wel werkbaar.

In Windows 10 werkt het. Nogmaals: het werkt op het profiel van de map die je bewerkt. En de wijziging werkt dan echt door voor alle mappen die hetzelfde profiel gebruiken.

Windows heeft standaard weergaven voor de mapinhoud.
Dat klopt niet. De eerste keuze is het type map zoals OctaFish aangeeft.

Een muziekmap heeft andere kolommen dan documenten.

We leggen het nog één keer uit :).

Stap 1: rechtsklikken op de bovenliggende map met foto's, en kies het tabblad <Aanpassen>.
Stap 2: Kies <Afbeeldingen> uit de keuzelijst

Map types.jpg

Map instellingen.jpg

Stap 3: selecteer de optie Deze sjabloon ook op alle onderliggende mappen toepassen en klik op OK.

Stap 4: pas nu de weergave aan zoals je hem hebben wilt, dus met de instelling Details en de extra kolom(men)

Stap 5: Ga naar het tabblad <Beeld> in de verkenner, klik op <Opties> en dan op tabblad <Weergave>.

Mappen Weergaveopties.jpg

Stap 65: klik op de knop <Op mappen toepassen>. Je krijgt als het goed is een dialoogje te zien:

Toepassen op alle mappen.jpg

Stap 7: klik op <Ja>.

En dat is het. Je ziet nu in alle mappen die de sjabloon Afbeeldingen gebruiken dezelfde weergave, dus met de door jou gewenste kolommen.

Terug
Bovenaan Onderaan