Kolommen invoegen obv indexnummers

• Onderwerp starter Onderwerp starter ML71
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ML71

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Ik ben bezig met het schrijven van een progje waarin op basis van kwartaalcijfers jaarcijfers worden berekend. Hiertoe moeten eerst jaarkolommen worden ingevoegd. Ik laat het aantal benodigde kolommen berekenen en wil vervolgens dit aantal gebruiken voor het selecteren van een range aan kolommen, te starten in kolom 2.

Nu kan ik bijvoorbeeld wel de expressie Columns("a:d").select gebruiken maar dit werkt niet met indexnummers en is dus star. Omdat het aantal kolommen flexibel is zou het prettiger geweest zijn om een range te kunnen selecteren á la Columns(2: (2+aantal)).Select. Dit werkt helaas niet :(

Wie weet hier een oplossing voor?

In excel kun je ook gebruik maken van de R1C1 notatie. Daarmee kan wel wat jij wil.

Uit de helpfile:
The R1C1 reference style You can also use a reference style where both the rows and the columns on the worksheet are numbered. The R1C1 reference style is useful for computing row and column positions in macros. In the R1C1 style, Excel indicates the location of a cell with an "R" followed by a row number and a "C" followed by a column number. Learn about R1C1 references.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan