Kolommen koppelen in één tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick w

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
4
Goedemiddag allen,

Ik moet voor een schoolopdracht een Access database maken, maar ik zit met een probleempje.
Ik weet niet 100% zeker OF het mogelijk is, maar het lukt mij in ieder geval niet.

De versie van Access die ik gebruik, is 2007.

Stel, ik heb 4 kolommen in één tabel staan in een Auto Database: Merk, Type, Bouwjaar, Kenteken.
Deze staan naast elkaar en worden in een andere database ook al genoemd. Ook vier kolommen, ook naast elkaar.

Mijn bedoeling is, dat als je het dropdown menu van "Merk" opent, je kunt kiezen uit een aantal merken. Als je dan op "Mercedes" klikt, krijg je in het "type" dropdown menu alle typen te zien. Als je dan bijvoorbeeld "E240" aanklikt, verspringt het Bouwjaar en Kenteken ook gelijk.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?
Ik heb het al geprobeerd met de Wizard Opzoeken.. in de ontwerpweergave. Ik krijg wel voor elkaar dat ze allemaal onafhankelijk geladen worden vanuit een andere database, maar niet dat ze alle 4 aan elkaar "gekoppeld" zijn.

Bij voorbaat dank,

Nick
 
Laatst bewerkt:
Je zou volgens mij met gebeurtenis kunnen realiseren en daar wat code in te schrijven.
Zou je de db kunnen uploaden dan kunnen ik en anderen er ff naar kijke.

Byee VRC
 
Volgens de regeltjes helpen wij niet met schoolopdrachten..... Maar het staat je natuurlijk vrij om in dit forum te zoeken. En dan vind je dat er elke week wel een vergelijkbare vraag wordt gesteld, en dat er dus verschillende voorbeeld databases in dit forum te vinden zijn waar je inspiratie uit kunt halen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan