• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen legen bij openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnaBo

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Hallo allemaal,
ik ben vrij nieuw in het gebruik van excel. De basis weet ik wel een beetje, maar verder houd het wel een beetje op.
Mijn vraag is of het mogenlijk is dat wanneer ik een bestand open, vooral een werkblad, ik bepaalde kolommen kan legen. of leegt hij dan de kolommen op alle werkbladen tegenlijk. Het bestand bestaat uit meerdere werkbladen en bepaalde gegevens van het ene werkblad moeten worden gebruikt op de volgende, etc. Dus het moet echt alleen gebeuren op het werkblad waar ik dan mee werk.

Ik lees hier heel veel over macro's, maar kom er niet goed uit hoe ik dat moet doen.
Is er misschien een "makkelijke" manier om een formule/ macro aan een afbeelding te koppenen zodat we alleen die hoeven aan te klikken?

Misschien staat het op het forum, maar met zoeken vind ik niet wat ik bedoel.

Op mijn werk gebruiken we wel nog een oudere versie van Excel, nog voor Vista....

Alvast bedankt!

Ik denk dat ik wel iets heb gevonden trouwens, maar ik kom er niet goed uit.

Ik zie overal "Selection.ClearContents" of "ActiveSheet.Cells.ClearContents" staan, maar hoe kan ik dat koppelen aan een afbeelding niet op het werkblad staat? En hoe moet ik dat in een macro verwerken?

Stel je wil bij openen van je bestand de kolommen A,B, en C van "Blad1" wissen.
- Rechsklik onderaan in je bestand op de tab van een willekeurig blad en kies"programmacode weergeven".
- Dubbelklik in de linkerkolom op "ThisWorkbook".
- Plaats aan de recherkant het volgende en sla daarna het bestand op.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Blad1").Columns("A:C").ClearContents
End Sub