• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen los van elkaar in één keer sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

moofie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Beste,

Ik heb een vraag over het sorteren van kolommen. Voor mijn werk ontvang ik dagelijks verschillende datapunten met een unieke bestandsnaam. Om ervoor te zorgen dat er geen dubbele bestandsnamen gebruikt worden houd ik een overzicht bij in Excel.

De gehele file is opgesplist in verschillende kolommen (X1, X2, X3......t/m X30). In de rijen staan de unieke nummeringen per X. In sommige rijen heb ik soms wel 300 unieke nummeringen staan. Elke dag ontvang ik nieuwe nummers die ik rijen met nummers die ik onder een van de kolommen plak. Deze lopen nogal door elkaar heen dus ik wil graag de optie sorteren gebruiken in Excel.

Vraag: is het mogelijk om in één keer elke kolom te sorteren van laag naar hoog zonder dat de andere kolommen verschuiven? De kolommen zijn dan ook niet aan elkaar gekoppeld.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Gr,

Als het altijd dezelfde kolommen zijn, kun je eens proberen de selectie een naam te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan