• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen met verschillende/zelfde getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellsa

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2022
Is het mogelijk om 150 kolommen met telkens 24 nummers te maken voor een bingocontrole, 150 kolommen staan voor de bingokaarten
Voor zover is dat gelukt met unieke kolommen maar wanneer ik dus de bingogetallen kies (75)
komt het toch voor dat ik bij meerdere kolommen een bingo krijg, doordat ik bijv. 3 dezelfde getallen (van de 24) in de kolommen heb staan.
Nu kan ik wel de getallen wijzigen maar dan zit ik met een andere kolom met zelfde probleem.
Dus mijn vraag is of dit überhaupt mogelijk is en hoe doe ik dat natuurlijk.

Helaas gaan deze maar tot 100 kaarten, dus daar kan ik dan niet zoveel mee want ik heb bestand van 150 kaarten.

plaats dan wat je tot nu toe gevonden hebt. Er zal altijd wel iemand reageren op een voorbeeldbestand.

zie voorbeeld
In ronde 1 zie je bingotrekking, in ronde 2, ronde 3, en ronde 4 heb ik even de betreffende kaartnummers
gezet waar bingo op is gevallen.
Hoop dat voorbeeld duidelijk is wat ik bedoel.
De bedoeling is dus of het mogelijk is om bij bingotrekking maar telkens 1 winnaar te krijgen (of maximaal 2)

De formules heeft iemand jaren geleden uit deze groep gemaakt. Weet helaas niet meer wie en is ook niet te achterhalen in archief.

Bijlagen

Hier moet ik toch iets meer uitleg bij hebben.
Ik zie sowieso dat er op de kaarten 25 nrs staan ipv 24 zoals op mjn kaarten dus dan kan de formule al niet meer kloppen denk ik.

het probleem is dat ik uw kaarten nog niet gezien heb, in het voorbeeld dat je hierboven geplaatst hebt, voorzien van de nodige beveiligingen, staan er 25 nummers op de kaarten.
Er was een keuze bij het aanmaken van de kaarten tussen 25 nummers en 24 nummers met een bonusvakje. dat is nu weggehaald er zijn altijd maar 24 nummers

Ook in het aantal ronden dat er op uw kaarten moet staan laat je ons in het ongewisse, ik heb dan maar voor max 6 gekozen zoals in uw voorgaand geplaatst voorbeeld.

Probeer het uit en laat dan uw conclusies weten,

Bijlagen

Even ter info, ik hoef geen nieuwe kaarten aan te maken (heb ik al nr 1 t/m 150)
ik hoef ook geen programma voor de trekking, is er al
Ik probeer er alleen achter te komen of het met 150 verschillende bingokaarten bij een trekking
mogelijk is dat er maar 1 bingo winnaar komt.
Voorbeeld kaart nr 1 zie achter ronde 6, inderdaad 6 rondes en iedere ronde wordt met de zelfde nrs gespeeld

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan