• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen naar grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

GelukC

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Hallo,

Even de volgende vraag.

Ik heb twee bladen. On 1 staan de gegevens per dag. Ik heb voor elke dag een winst %, maar daar staan lege cellen tussen. Nu denk ik dat op te lossen door alle niet lege cellen naar een ander blad(data) te kopiëren. Zodat ik een grafiek kan maken van de dagen in de maand.

Ik hoop dat jullie naar mijn voorbeeld willen kijken (een bestand zegt meer dan woorden), om te kijken of jullie me kunnen helpen hierbij.

Alvast bedankt,

Bijlagen

gemakkelijkst ?
Een tabel er van maken, dan een extra kolom N en daarna een draaigrafiek op het andere blad.

Ik zag toen pas dat het een xlsm was, dus kon het nog eenvoudiger ...

Bijlagen

gemakkelijkst ?
Een tabel er van maken, dan een extra kolom N en daarna een draaigrafiek op het andere blad.

Ik zag toen pas dat het een xlsm was, dus kon het nog eenvoudiger ...

Toch even een vraagje.

Waar zit de 'forrmule' die zorgt dat dit automatisch gaat? Zo ver ik kan zien, is alles 'gewoon' gekopieërd en geplakt.
Sorry als ik wat bot overkom, maar ik snap niet helemaal wat je hebt gedaan om het naar het blad 'data' te verplaatsen. Behalve dat ik nu twee tabellen zie, is er in mijn ogen niks veranderd...

Ook als ik er een waarde bij zet gebeurd er niks.

EN... Het liefst toch zonder tabel, ivm berekeningen buiten het tabel, die anders niet werken IN het tabel.

Laatst bewerkt:
met draaitabellen moet je altijd "vernieuwen", dat gedeelte is niet zichtbaar aanwezig en ook niet "automatisch".
Anders stappen we richting VBA (macros) met als minimumversie/instapversie gewoon die draaitabel vernieuwen

Waarom geen representatief voorbeeldbestand? Ik kan mij niet voorstellen dat de data die je voor een grafiek wil gebruiken ergens midden in een werkblad staat. Daarnaast hoort de data in de tab 'Data' te staan maar deze is leeg.

Waarom geen representatief voorbeeldbestand? Ik kan mij niet voorstellen dat de data die je voor een grafiek wil gebruiken ergens midden in een werkblad staat. Daarnaast hoort de data in de tab 'Data' te staan maar deze is leeg.

Het voorbeeld bestand lijkt mij duidelijk genoeg.

Op 1 dag meerdere verkopen. Die verkopen vormen een gemiddelde in een naastgelegen kolom, dus dan krijg je lege cellen in mijn excel bestand. En dat gemiddelde wil ik in een grafiek plaatsen.

Misschien doe ik dit wat omslachtig. Als je een betere manier weet, zonder tabel, dan hoor ik dat graag..
OF ik plaats deze direct in een grafiek (zonder lege cellen), maar hoe? OF ik zet deze eerst in een nieuwe kolom en maak daar de grafiek van.

Als iemand denkt dat dit anders (en veel beter) kan, en dit mag ook VBA zijn, hoor ik dat graag. Alleen goed bedoeld commentaar heb ik niks aan...

GelukC,

in de bijlage heb ik in het bestand van @Cow18 de verversing van het tabblad DATA geregeld middels VBA achter het tabblad.
Daardoor is handmatig vernieuwen niet meer nodig.

Draaitabellen en -grafieken zijn in Excel ingebouwde functionaliteiten; er is dus niet aan te geven waar de "formules" zijn die de berekeningen uitvoeren.

Bijlagen

GelukC,

in de bijlage heb ik in het bestand van @Cow18 de verversing van het tabblad DATA geregeld middels VBA achter het tabblad.
Daardoor is handmatig vernieuwen niet meer nodig.

Draaitabellen en -grafieken zijn in Excel ingebouwde functionaliteiten; er is dus niet aan te geven waar de "formules" zijn die de berekeningen uitvoeren.

Bedankt, hier kan ik zeker wat mee. De vorige versie was het niet helemaal,maar vooral de automatische verversing is top.!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan