• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen naar regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielso

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Berichten
10
Beste,

Ik heb de volgende dataset. Namen van werknemers 150 in totaal in kolom A. Van kolom B tot en met kolom AF (is variabel, afhankelijk van het aantal dagen in de maand) heb ik het aantal gewerkte uren. Regel 1 Kolom A = Naam. Regel 1 Kolom B tot en met AF = Datum. Per medewerker per regel het aantal gewerkte uren. Zie bijlage.

Graag zou ik een Macro willen hebben die er voor zorgt dat alles onder elkaar komt te staan. Met in kolom A de Naam , Kolom B de datum, Kolom C de uren. Op deze manier kan ik gebruik maken van een draaitabel. Dit betekend dat de namen van de werknemers net zo vaak onder elkaar gekopieerd moeten worden als het aantal dagen van de betreffende maand.

Als ik 150 chauffeurs heb in de maand mei dan krijg ik 150 * 31 dagen = 4650 regels + 1 regel titels.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt..
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    16,5 KB · Weergaven: 35
Verdiep je effen in de functie
Code:
=TRANSPONEREN(Matrix)
opgelet matrixformule van origine !
 

Bijlagen

  • Transponeren (GiMe).xls
    23,5 KB · Weergaven: 24
Verdiep je effen in de functie
Code:
=TRANSPONEREN(Matrix)
opgelet matrixformule van origine !

Leuk dat je reageert maar verdiep je even in de vraag en in de bijlage en dan zul je snappen. dat transponeren niet de oplossing is. Als de oplossing zo eenvoudig was had ik de vraag niet gesteld.
 
Niels,

Zelfs al is een reactie niet wat jij verwacht had en een reactie die niet de oplossing is, dat geeft jou nog altijd niet het recht om zo te reageren.

Je hebt zelf al ingezien dat dit met VBA zal moeten gebeuren. Waar in jouw file vind ik de code die jij tot nu hebt gemaakt?

Wigi
 
Bedankt WiGi voor de morele steun :thumb:.
Sloeg de bal inderdaad helemaal mis :eek:.
Heb geprobeerd het goed te maken, (weliswaar zonder VBA).


Edit : Verbeterde bijlage ge-upload, wegens te eng bereik in kolom C:C !
 

Bijlagen

  • Kopie van Transponeren1 (GiMe).xls
    96 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
@Wigi
Zelfs al is een reactie niet wat jij verwacht had en een reactie die niet de oplossing is, dat geeft jou nog altijd niet het recht om zo te reageren.
Laten we het 'proper' houden:thumb::D:p

@TS
Wij zijn allen vrijwilligers die onze kennis, ervaring en tijd ter beschikking stellen om mensen te helpen dus een verzoek om dat in ogenschouw te nemen.:thumb:

Maar dan nu het antwoord op je vraag (met macro !)

In bijgevoegd bestand zit een macro die een nieuw werkblad aanmaakt en in het werkblad de gegevens van het 1e werkblad onder elkaar zet in de gewenste formaat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan