• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen onder elkaar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper1908

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2012
Beste forum-bezoekers

Ik ben voor mijn afstudeerscriptie aan de universiteit bezig met een onderzoek naar aandelen returns. Ik heb nu gegevens van 314 bedrijven waarbij elke kolom staat voor de returns van een bedrijf over een periode van 17 jaar. Om echter in Stata een regressie te kunnen draaien moet deze data allemaal onder elkaar komen staan. Echter moet er nog voor elke return de naam van het bedrijf komen staan plus de datum van dat moment. Op het tweede tabblad in de sheet staat hoe het er uit moet komen te zien. Is er een mogelijkheid om dit te doen zonder alles te kopieren/plakken en iedere keer te naam mee te moeten slepen. Ik heb even een voorbeeld in de bijlage staan met de returns van 5 bedrijven, het originele bestand is te groot om te uploaden.
Alvast bedankt,

Jasper

Bijlagen

Code:
Sub tst()
j = 1
With Sheets("Opmaak")
    .Cells.ClearContents
    .Cells(1, 1).Resize(, 3) = Split("Date|Company|Return", "|")
    For i = 2 To Sheets("Returns").UsedRange.Columns.Count
        Lastrow = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
        .Range("A" & Lastrow).Offset(1).Resize(227).Value = Sheets("Returns").Cells(2, i - j).Resize(227).Value
        .Range("B" & Lastrow).Offset(1).Resize(227).Value = Sheets("Returns").Cells(1, i).Value
        .Range("C" & Lastrow).Offset(1).Resize(227).Value = Sheets("Returns").Cells(2, i).Resize(227).Value
        j = j + 1
    Next
End With
End Sub

Bedankt voor de snelle en goede hulp. De macro werkte en alles staat nu netjes onder elkaar. Dit heeft me zeker een dag werken bespaard, waarvoor hartelijk dank!

Dan heb je nu zeker tijd over om een terrasje te doen met dit lekker weertje :P

Haha, ik heb mijn tijd nu gebruikt om verder te werken aan mijn scriptie. Ik ben nu een heel stuk verder dan dat ik anders geweest zou zijn! :D Een terrasje komt binnenkort wel in de vakantie :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan