• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen onzichtbaar maken en blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny_no

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
Beste allemaal,

ik gebruik voor onze schrijnwerkerij een excel bestand waarop onze chef atelier de dag gepresteerde uren ingeeft per werf en werkbon.

hij krijgt van ons uren waarop hij zijn planning kan opmaken voor zijn jongens, alleen zijn deze uren niet de werkelijk gecalculeerde uren maw zijn uren liggen lager dan de werkelijkheid.

Na ingave krijgen wij dan een zicht van procentueel hoever deze werf staat.

Maar om de echte stand van zaken te kennen moeten we manueel de gecalculeerde uren er bij zetten en dit heeft, zeker naar directie toe al voor verwarring gezorgd: bv een dossier stond op 113% gerealiseerd (te lang aan gewerkt volgens chef en directie) maar met de echte uren kwam dit op 96% uit, dus wel een goed resultaat.

nu had ik graag 2 kolommen erbij geplaatst (geen probleem) waarbij ik de geca***eerde uren kon ingeven en dan de correcte % te zien krijg, alleen wil ik niet dat de chef atelier dit kan zien.

daarom mijn vraag, kan er in Excel 2003 in een werkblad 2 kolommen verborgen worden (dat is eenvoudig) maar ook beveiligd (paswoord?)

in bijgevoeg voorbeeld zijn het de lichtblauwe kolommen

dit voorbeeld kan men vinden op: http://www.box.net/shared/0n0geq8zqf

bedankt voor de hulp :thumb:

Beste ronny_no ;)

Selecteer het volledige werblad (links bovenaan, naast cel A en boven cel 1), dan naar celeigenschaapen en bij bescherming het vikje uitvinken.
Selecteer dan de 2 kolommen, ga dan naar celeigenschappen en bij bescherming het vinkje aanvinken.
Verberg dan de 2 kolommen, ga dan naar menu EXTRA en bij beveiliging geef je hier een paswoord in.
Zo kan je baas niet zien wat er achter de verborgen rijen zit.

p;s; Heb uw bestandje hierbij toegevoegd waar het al verborgen is en beveiligd, uiteraard zonder paswoord.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan