• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen samen voegen en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik heb een formulier met een kolom met cijfers
[8000] [4]

Ik zoek een manier om dit geheel samen te voeg tot 1 kolom.
De betekenis van het cijfer 4 is dat 8000 uit 4 records bestaat.
Dus 8000-01 8000-2 8000-03 en 8000-04
Het komt dus ook voor dat in kolom 2 een 6 staat dat beteken dat het nummer in kolom 1 uit 6 sub nummers bestaat 01,02,03,04,05,06
Ik wil graag dat dit automatische verwerkt kan worden.
Ik dacht zelf , plak in de eerste 2 kolommen de gegevens en met een druk op de knop zou er dan een lijst naast moeten komen die al deze nummers voor mij samenstelt.

Iemand een oplossing??

ABYSS

Bijlagen

Nee dit is niet wat ik bedoel. Als er een 3 achter staat betekend dit dat het nummer in kolom 1 uit 3 sub nummer bestaat dus 4080 3 betekend 4080-01 4080-02 4080-03
zo geld dit voor ieder getal wat in kolom 1 en 2staat
dus 4081-01 4081-02 4081-03 zo heeft nummer 7858 8 subnummers.

Bedoel je zoals in bijgevoegd bestand.
Ik weet niet wat er moet komen te staan als een waarde 10 volgnummer heeft. Zoals de formule nu is opgebouwd komt er -010 te staan

Bijlagen

Ja dit ziet er goed uit

Dit lijkt er meer op.
Als er een waarde van 10 staat moet er eigenlijk een extra nul bij. dus -001 -010

Het enige wat ik nu nog wil is dat alle nummers op volgorde onder elkaar komen in 1 kolom.

ABYSS

Bijlagen

Je bedoelt dat je het echt zo wil als in je voorbeeld. Dat wordt lastig om te doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook onoverzichtelijk vind.
Je kan het onder elkaar doen maar dan zou ik zeggen zet ze per nummer naast elkaar
Dus bijvoorbeeld in kolom F 4080 en dan in kolom G 4081 dan blijft het nog een beetje overzichtelijk.

Nou het hoeft ook niet over zichterlijk te worden.
Ik krijg de gegevens horizontaal aangeleverd. Ik moet ze vervolgens verticaal aanleveren. plus -001 of -01 er bij afhankelijk van het cijfer wat achter het nummer in kolom A staat.

Abyss

Ik heb het wat aangepast, en nu is het bijna goed. ik wil eigenljk alleen die kleuren niet.
Maar ik weet nietgoed hoe ik het anders voor elkaar moet krijgen zonder de kleuren.
iemand een tip

Ik heb er een VBA stukje aan toegevoegd

Bijlagen

bijgaand een bestand waarin ze naast elkaar onder elkaar staan.
Misschien dat iemand die bekend is met macro's kan zorgen dat ze met een druk op de knop in een nieuw werkblad onder elkaar worden gezet

bijgaand een bestand waarin ze naast elkaar onder elkaar staan.
Misschien dat iemand die bekend is met macro's kan zorgen dat ze met een druk op de knop in een nieuw werkblad onder elkaar worden gezet

oops bestand vergeten??;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan