• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen samenvoegen draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

cercletje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo iedereen,

ik zit al een hele poos te zoeken achter iets en het wilt maar niet lukken.
In het bijgevoegde bestand, een draaitabel heb je in de kolommen "keuze accountancy fiscaliteit", "keuze expeditie, distributie en transport",... en dan heb je ook kolommen "optie accountancy fiscaliteit", "optie expeditie, distributie en transport",...
En die waarden moet ik samen tellen in een kolom, dus bv. "accountancy fiscaliteit" moet de som worden van "optie accountancy fiscaliteit" en "keuze accountacy fiscaliteit".

Het zou mij zeer blij maken mocht hier iemand raad mee weten.
Ik heb alreeds de "help functie" geraadpleegd maar ook hier geraakte ik niet wijzer uit.

MVG en alvast bedankt

Cercletje

Bijlagen

Neste cercletje,

Wat je ook nog even moet toevoegen, is de orginele tabel (zonder gevoelige info), want nu kunnen we de draaitabel niet aanpassen. Tenminste, niet als het geconverteerd is naar office 2003.
Mijn inschatting is dat je via de Wizard de draaitabel opnieuw moet bouwen, maar nu al die kolommen in het gegevensgebied neerzetten. Maar misschien kun je het beste wel met een hulpkolom werken in je oorpronkelijke tabel.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan