Ik wil in een tabel kolommen met vba kunnen groeperen op basis van de tekst die achter de underscore in de header staat. In het voorbeeld de tabel vóór groeperen en wat ik precies wil na groeperen in de tweede tabel. Het aantal kolommen kan variëren, maar er zit altijd een repeterend gedrag in de kolommen. De gegroepeerde tabel vervangt de ongegroepeerde tabel. In mijn voorbeeld wel twee tabellen, maar dat is alleen voor de uitleg.
Dus voor: a_xx, a_yy, a_zz, b_xx, b_yy, b_zz, c_xx, c_yy, c_zz enz...
Na: a_xx,b _xx, c_xx, a_yy, b_yy, c_yy, a_zz, b_zz, c_zz enz..
De variatie vóór de underscore kan van alles zijn, ook een string. De variatie achter de underscore ook, maar repeteert wel steeds. In mijn voorbeeld slechts 3 varianten, maar dat kunnen er dus meer zijn. In feite dus alleen kijken naar wat er achter de underscore staat. Totaal aantal regels in de tabel is onbekend.
Dus voor: a_xx, a_yy, a_zz, b_xx, b_yy, b_zz, c_xx, c_yy, c_zz enz...
Na: a_xx,b _xx, c_xx, a_yy, b_yy, c_yy, a_zz, b_zz, c_zz enz..
De variatie vóór de underscore kan van alles zijn, ook een string. De variatie achter de underscore ook, maar repeteert wel steeds. In mijn voorbeeld slechts 3 varianten, maar dat kunnen er dus meer zijn. In feite dus alleen kijken naar wat er achter de underscore staat. Totaal aantal regels in de tabel is onbekend.