• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen uit verschillende werkbladen vergelijken dan samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marknijenhuis

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Hallo,

Gegeven:
85 mobile nummers waaraan kostenplaatsen toegekent zijn, deze gegevens bevinden zich op 1 werkblad op rij.

In een andere werkblad wordt de nota geimporteerd, 06 nummers + factuurbedragen per nummer, ook op rij.

Gevraagt:
1 werkblad met 06 nummer, kostenplaats en daarbij dan het corresponderende factuurbedrag. Wie kan mij hierbij helpen?.

(de als functie geeft niets dan foutmelding)

@Roncancio

Ik zal wel niet goed geslapen hebben maar ik zie het niet........,

ik heb 1 werkblad met 2 kolommen met gegevens; nummer en kostenplaats en,
ik heb 1 werkblad met 2 kolommen met gegevens; nummer en het factuurbedrag per nummer,

Hoe krijg ik nu dan 3 kolommen op 1 werkblad met nummers, kostenplaats en factuurbedrag?

Mark,

Met de functie vert zoeken

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A3;Telfort!A:B;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A3;Telfort!A:B;2;0))

Joske

Formule voor C3:

Code:
=VERSCHUIVING(Telfort!$A$2;VERGELIJKEN(HtW!A3;Telfort!$A$3:$A$17;0);1;1;1)

Deze formule kan je naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Sneller dan het licht :d

Jullie zijn geweldig!, of ik ben vreselijk noob, evengoed bedankt allen voor de oplossing.

@Roncancio, de formule van Joske deed het in 1 keer, die van jouw werkt niet........

Sneller dan het licht :d

Jullie zijn geweldig!, of ik ben vreselijk noob, evengoed bedankt allen voor de oplossing.

@Roncancio, de formule van Joske deed het in 1 keer, die van jouw werkt niet........

Bij mij werkt het anders prima.
Hoe dan ook, het belangrijkste is dat je vraag beantwoord is.
Gaarne de status van de vraag veranderen in opgelost.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan