Kolommen uitbreiden van 3 naar 20 en dit werkend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansivo

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Wie kan mij helpen??

Ik heb een template van een planbord met maar 3 kolommen werkend en wil hier graag min 20 kolommen werkend van maken zie bijgevoegd voorbeeld. Dus aanvullende kolommen werkend kopieren genaamd project4, project5 enz tot minimaal 20
heb zelf geen kennis van VBA en maar beperkte kennis van acces.
Wie wil deze beginner helpen??

Marco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb in de andere draad nog net een voorbeeldbestandje gezet met een oplossing via een formulier. Ik zet 'm er nog even bij voor het gemak :)

Bijlagen

Bedankt voor het oppakken michel, als de kolommen ( muv 1e ) 2 cm breed zijn zou jij er dan een 20 stuks kunnen bij maken, en deze werkend krijgen zoals het nu met jou idee is gemaakt met de kolom met het formulier ??

Kolommen kopieëren kun je zelf toch ook? Kwestie van selecteren, <Ctrl>+<c> en <Ctrl>+<v> . En daarna sleep je de nieuwe listbox naar de goede plek, en herhaal je het principe. Wat je daarna nog moet doen is de naam van de listbox aanpassen, en de code. Kijk daarvoor goed hoe de listbox nu werkt.

Wil je met een formulier werken, zoals in het voorbeeld, dan hoef je alleen maar de Tag (<Extra infor> op tabblad <Overige> aan te passen. En uiteraard in de (dubbel)klik gebeurtenis de naam van de keuzelijst.
In de tabel maak ik overigens gebruik van Bijschriften voor de selectievelden. Dus een nieuw veld noem je dan Project 4 en het bijschrift is dan de naam die je boven de lijst zet. In het formulier wordt de bijschriftnaam uitgelezen en in de keuzelijst met beschikbare projecten gezet. Wil je geen bijschriften gebruiken, dan moet de code worden aangepast. Mij lijkt het wel handig als je in de keuzelijsten ziet welke projecten je kunt kiezen, alleen de projectnummers is minder inzichtelijk.

Heb bovenstaande geprobeerd ( meedere malen maar blijf fouten krijgen ), dus zal ergens wel iets niet goed doen, Heb 1 extra kolom erbij gedaan deze hier toegevoegd maar krijg de ene fout na de ander fout. Kun je me vertellen wat ik dan niet goed heb gedaan. of wat we dan missen.

Bijlagen

Je was er anders bijna... Ik heb de keuzelijsten aangepast, en wat universeler gemaakt qua code. Je kunt nu eenvoudig een keuzelijst kopiëren, de naam en Tag aanpassen en hij werkt al. Mits je de Recordbron qua filter aanpast. En in de tabel moet je er een nieuw veld voor aanmaken, waarbij je het bijschrift niet moet vergeten.

Bijlagen

Werkt nu super heel heel erg bedankt, durf het eigenlijk bijna niet te vragen, maar bestaat er ook een mogelijkheid om die monteurs per bedrijf een ander kleurtje te geven ??? ( dus niet per locatie maar per bedrijf zie kolom 1 en dat ze die kleur meenemen naar de locatie )

Nogmaals heel erg bedankt michel je hebt me echt uit de brand geholpen!!!!!!!!

Marco

Laatst bewerkt:
Vragen mag, maar het antwoord zal je teleurstellen.... Dat kan namelijk niet. Je kunt een keuzelijst een kleur geven, maar de onderlinge items in een lijst niet.

Is op zich geen ramp hoor had er alleen wat leuker uitgezien dan, ben hier al heel erg blij, nog een laatste overpeinzing het formulier zoals het op het scherm komt is dat relatief makkelijk
om dit te printen, of moet dat ook weer helemaal stuk voor stuk opgebouwd worden ?? ( heb nog nooit een uitprintformulier gemaakt ) Als het makkelijk is wil ik wel een poging doen, anders komt dat nog
wel een keer in de toekomst en kan dit topic gesloten worden.

Nogmaals michel bedankt je bent een topper.

(heb nog nooit een uitprintformulier gemaakt)
En wat mij betreft blijft dat ook zo :) Formulieren druk je namelijk niet af, die zijn er om je gegevens te bekijken, in te voeren en te wijzigen; verder niks! Voor afdruktaken maak je rapporten. Die zijn daarvoor. Dus da's weer een nieuwe uitdaging! Overigens kun je een rapport wel baseren op dezelfde bron als je formulier, en kun je zelfs vanuit een formulier een rapport openen met de filtering die je op dat moment op het formulier heb gebruikt, maar dat is een ander chapiter.

Laatste opmerking: de vraag op <Opgelost> zetten mag je zelf doen; dat kan alleen de vraagsteller!

aanvullende vraagje waar ik nu tegenaan loop

Hoi Michel,

Even iets waar ik nu ineens tegenaan loop en niet eerder aangedacht heb, ik zou graag bovenstaande, op weeknummer willen opvragen, en dat hij de wijzigingen op weeknummer kan onthouden, heb me al wezenloos lopen zoeken op het internet maar kan niet goed vinden hoe ik dat nu moet laat staan nog aanpassen op het bestaande database. Heb je hier een oplossing voor hoe ik dat moet doen. En wat ik moet aanpassen om dit op weekbasis ( weeknummer) bij te houden en terug op te vragen, liefst zonder iedere week alle monteurs opnieuw in hoef te voeren??

PS:
Rest werkt goed nu ook met de meerdere kolommen en ook het print gedeelte is opgelost via een rapport.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; wil je een weekfilter maken dat dan gelijk door de hele database blijft werken?

De bedoeling is om, het formulier waar de monteurs op project per weeknummer op te kunnen vragen of dat je per weeknummer de wijzigingen kan zien.
bijvoorbeeld, in week 12 is monteur 3 op de werkplaats aanwezig in week 13 is hij op project verwegistan aanwezig, op de huidige situatie heb ik nu een planbord wat de actuele situatie weergeeft dus bv in week 13 geeft hij alles weer waar iedereen zit in week 13, maar ik kan niet meer zien in week 12 waar de monteurs hebben gezeten in dit voorbeeld dat monteur op de werkplaats aanwezig was. Hij houdt dat niet bij, De tijdelijke oplossing wat ik nu even heb is dat ik de database opsla onder bv week 12 planbord en heb zo later nog kan oproepen en de huidige planbord week 13 noem. Niet de meest goede manier wel effectief maar moet niet nodig zijn volgens mij. Maar zou het mogelijk zijn om dit op weeknummer erin te verwerken zodat ik ook een geschiedenis opbouw waar iedereen in een bepaalde week heeft gezeten ?? Hoop dat het nu ietsje duidelijker is ???

Na een nachtje erover te slapen :-), toch enigzins bezorgt of dat het wel mogelijk is, heb ook geen referentie voorbeelden waar ik naar zou kunnen verwijzen. Zet aangaande dit probleem, hier even mijn gedachten op, in een poging en in de hoop dat het iemand triggerd om zo samen tot een oplossing te komen,
Mijn gedachte was als volgt, om een mogelijkheid te creeren via een nieuw formulier/query om de records in de tabel te kopieren ( en aan dezelfde tabel toe te voegen )met een toevoeging van een waarde (in mijn geval het weeknummer als getal, dit ik in het nieuwe formulier/query vermeld ) en dat ik dat per week kan activeren of kan uitvoeren ( de actie is dan om records te dubliceren met toevoeging van die waarde ( weeknummer ) en dan het in het andere reeds bestaande formulier waar de projecten en monteurs worden weergegeven op basis van die waarde een filter te maken zodat hij alleen maar de records laat zien incombinatie van die waarde ( weeknummer ).

Of is dit een verkeerde gedachtegang of te omslachtig, ik sta open voor ideeen en voorbeelden, ook als dit niet mogelijk is om wat voor reden ook, wil ik dat ook graag weten, anders blijf ik naar een oplossing zoeken terwijl ik dat beter kan opgeven.

Nog even ten overvloede, mijn programeerkennis van access is beperkt ook wat betreft VBA, mocht iemand een andere oplossing hebben sta ik daar natuurlijk ook voor open.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan