• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen vastzetten waarna de rest doorscrolt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hallo kenners.
Ik ben als leek een excelmap aan het maken voor mijn werk. Het is nodig en ik vind het leuk om te doen/ontdekken. Nu wil ik dat de kolommen A,B,en C blijven staan/zichtbaar blijven, als ik de rest D,E,F,G,H....AA .......BA........ etc wil gaan bekijken. Dit omdat in de kolommen A,B en C de week, naam en dag staan en je zo het overzicht kunt blijven behouden. Dit zal natuurlijk via een formule gaan maar hoe moet dit gedaan worden.
En zij die dit weten zullen mij ook wel kunnen vertellen of dit net zo met de rijen in het werk gaat. Ik heb office excel 2007.
Doei, Dump.

Dit zal natuurlijk via een formule gaan maar hoe moet dit gedaan worden.
Nee dus.

Speel eens in het Pulldown menu "Beeld" met Deelvensters blokkeren --> titels blokkeren.

Succes,

Hoi, Thankyou.
Ik ben in de eerste plaats vergeten te zeggen dat ik een engelse versie heb. Als je met "puldown menu" bedoelt. de r-muisknop klikken nadat ik de desbetreffende kolommen heb geselecteerd dat zit er geen optie --- view --- bij. Zie ik iets over het hoofd?
Doei, Dump.

Selecteer 'VIEW' in het ribbon.
En daarna freezes panes en dan kun je daar kiezen tussen kolommen of rijen.

Hoi,

Je wilt de eerste drie kolommen 'vastzetten', dus m.a.w. vanaf kolom D het beeld splitsen.

Belangrijk: Eerst: klik in cel D1
Dan: Klik op Beeld > Splitsen

splitsen.jpg

Ik heb geen Engelse versie dus vandaar de bijlage, zodat je kan vergelijken
Er is dus géén formule voor nodig.
De instelling geldt alleen voor het weergegeven Werkblad.

Laatst bewerkt:
Bedankt, Popipipo.
Dit was de juiste oplossing.
En ook bedankt, vanveelen.
Dit was niet wat ik bedoelde maar wel weer een optie om te onthouden.
Bedankt allemaal voor de gedane moeite.
Doei, Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan