• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen verbergen als waarde in cel niet aan voorwaarde voldoet

• Onderwerp starter Onderwerp starter no3o5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

no3o5

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Ik ben bezig met een opleidingsoverzicht, hier staan in kolom A alle opleidingen die we aanbieden en in rij 1 alle medewerkers en daaronder in rij 2 de ploeg waar elke medewerker in werkzaam is.

Nu wil ik met behulp van een knop bepaalde kolommen laten weergeven, of beter gezegd alle andere kolommen verbergen.

Als men op de knop "Ploeg 1" klikt moeten alle kolommen met de andere ploegen worden verborgen. Natuurlijk moet kolom A altijd zichtbaar blijven.

Ik heb alleen totaal geen ervaring met vba en heb dus geen idee hoe ik hier moet beginnen.

wie kan mij hiermee op weg helpen?

Heb een voorbeeldje ingevoegd.
Je kunt ook een ander stuurelement kiezen.

Cobbe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op deze manier zie ik telkens maar 1 kolom.
Ik wil dat alle personen uit een bepaalde ploeg zichtbaar zijn.

Maar ik wist niet dat dit kon met excel dus daarvoor in ieder geval bedankt, kan misschien nog van pas komen.

Dit is inderdaad een aardig eind in de richting.
Nu heb ik in dit voorbeeld de ploegen een nummer gegeven, in de praktijk hebben de ploegen een naam.
Ik wil op een ander tabblad dmv van een knop een specifieke ploeg kunnen selecteren (en direct naar het overzichtblad schakelen) in plaats van erdoorheen te bladeren zoals in jouw voorbeeld.

Ik denk dat ik toch ook maar een boek ga kopen over vba.
Eerst maar even wachten tot we op mijn werk volledig over zijn naar office 2010.

Dit is wat ik zoek.

heel erg bedankt.

Nu kijken of ik het zelf ook kan reproduceren, en kan uitvinden wat alles precies betekent en doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan