• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen verbergen na filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

TinekeBerg

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2017
hallo ik weet niet of dit mogelijk is, maar misschien weet iemand van jullie dit?

Ik heb een excel bestand met kolom a tm k
Is het mogelijk dat als ik een filter op kolom a zet dat de informatie in kolom d tm k verborgen wordt?

ik hoor het graag, alvast bedankt!

sorry ik moest gister onverwachts weg, dus heb nu pas kunnen kijken naar je antwoord.

dit is inderdaad wel wat ik bedoel, maar heb geen idee hoe ik dit in mijn eigen lijst kan krijgen.
Ik heb een voorbeeld van de lijst die ik gebruik bijgevoegd als bijlage.

Hopelijk heb je nog tijd om hier nog een keer naar te kijken.

Heel vervelend dat ik nu pas reageer.

Bijlagen

Code:
Private Sub CBkies_Change()
  With Sheets("Blad1").Range("A8:V" & Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    .AutoFilter 2, CBkies.Value
    .Columns("P:T").Hidden = CBkies <> "BV"
    End With
End Sub

dank je wel,
maar mag ik nog 1 vraagje stellen?
ik heb echt geen idee hoe ik dit werkend moet krijgen in mijn eigen lijst, ik kan alleen werken met macro's maar ik zie dat hier geen macro's in gebruikt zijn, kan je mij uitleggen hoe ik dit toe moet voegen?

De ComboBox en de Button zijn activeX besturingselementen. Tab ontwikkelaars -> invoegen.
De code (macro's;)) kan je vinden in de VBA editor (Alt + F11) Blad1.
Voor het vullen van de comboBox heb ik een naambereik aangemaakt met de naam bedrijfsvorm Formules -> Namen beheren
Bij de eigenschappen van de combobox vind je het naambereik terug bij ListFillRange.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel. Vraag maar raak tot dat je dit tot een goed einde heb gebracht.:)
maar mag ik nog 1 vraagje stellen?

ik heb nu het naambereik aangemaakt, maar ik begrijp nog niet helemaal waar ik dan de formule moet maken? en hoe precies
de knop en het de combobox heb ik ook aangemaakt en , ook de eigenschappen snap ik. en volgens mij heb ik ook een macro gemaakt met de code die je geschreven hebt, dus ik ben volgens mij een heel eind maar net nog niet helemaal.
kan je nog uitleggen hoe en waar ik de formule moet maken?

nee ik bedoel dit:
Voor het vullen van de comboBox heb ik een naambereik aangemaakt met de naam bedrijfsvorm Formules -> Namen beheren

Het naambereik moet je toekennen aan een bereik (in mijn voorbeeld Tabblad Data ) =Data!$A$2:$A$4, een paar meer speelt geen rol vb $A$2:$A$8, heb je wat reserve als er nog een bedrijfsvorm bijkomt.
In Formules bij uw naam bedrijfsvorm op de zwarte pijl onderaan klikken en uw bereik bepalen.
Ik blijf nog wel eventjes online.

Ik heb bereik nu toegekend en ingevuld bij eigenschappen,

als ik het nu wil toepassen krijg ik een foutmelding:

Fout 424 tijdens uitvoering:
Object vereist

Private Sub ComboBox1_Change()
With Sheets("Blad1").Range("A8:V" & Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
If .Parent.AutoFilterMode Then .Parent.AutoFilterMode = False
If CBkies.Value <> "BV" Then[/B]
.Columns("P:T").EntireColumn.Hidden = True
Else
.Columns("P:T").EntireColumn.Hidden = False
End If
End With
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
CBkies.Value = ""
With Sheets("Blad1")
If .AutoFilterMode Then .AutoFilterMode = False
.Columns("P:T").EntireColumn.Hidden = False
End With
End Sub

ComboBox1 heet in mijn VB CBkies ofwel verander je de naam van uw combobox1 in CBkies ofwel verander je in de code CBkies naar ComboBox1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan