• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen verbergen op maandag of donderdag

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo,

Is het mogelijk dat automatische op donderdag de kolommen K t/m Q verborgen worden en op maandag de kolommen C t/m I, zie bijlage. Op alle andere dagen mogen alle kolommen te zien zijn.

Heb diversen werkbladen verwijderd anders was het bestaan te groot.

Groet PPMS

Bijlagen

Dat kan o.a met deze code in de workbook open event
Private Sub Workbook_Open()
Code:
Blad2.Activate
     Blad2.[a1:q1].Columns.Hidden = False
           If Weekday(Now) = 2 Then Blad2.[c1:i1].Columns.Hidden = True
     If Weekday(Now) = 5 Then Blad2.[k1:q1].Columns.Hidden = True
End Sub

zie bijlage
Edit helaas lukt het me niet om de bijage vanuit hier (m'n werk) up te loaden? (eerder wel)
Dat vraag ik even na.
Anders vanavond thuis (of een andere helpmijer)

mvg Leo

Hallo,

Ik krijg het wil niet lukken, heb wel de datum van de pc een dag terug gezet en dacht dan moet Excel dit toch herkennen als donderdag.

Groet PPMS

Ik krijg het wil niet lukken, heb wel de datum van de pc een dag terug gezet en dacht dan moet Excel dit toch herkennen als donderdag.
De code moet in programmacode workbook geplakt zijn. Wijzig daarin de dag even in 6 en je kunt zien dat het werkt.

Bijlagen

Hallo,

Ik zag gelijk wat ik fout had gedaan namelijk dit vergeten,

Code:

ja en dan werkt het niet.

Jullie heel vriendelijk bedankt voor deze hulp, deze opa is er weer helemaal blij ermee.

Groet PPMS

Hallo,

Toch nog een vraag.

Is het mogelijk dat op maandag de celwijzer staat in L20 en op donderdag in D20.

Code:
Blad2.Activate
     'laat alle kolommen weer zien
     Blad2.[A1:R1].Columns.Hidden = False
     '2 is maandag
     If Weekday(Now) = 2 Then Blad2.[C1:J1].Columns.Hidden = True
     '5 is donderdag
     If Weekday(Now) = 5 Then Blad2.[K1:R1].Columns.Hidden = True
End Sub

Probeerde zelf wat maar dit ging niet helemaal goed werd gelijk gevraagd om een kopie op te slaan. Ik plakte dit achter de VBA van maandag

Code:
Range("L20").Select

en fout ging het.

Groet PPMS

en fout ging het.
Een raadsel wat er fout ging. Hier werkte het prima. Bedoel je soms rij 21 omdat t/m 20 geblokkeerd staat? Want ik vraag me af wat het nut is van de plaatsing op rij 20.

Bijlagen

Rob,

Ik snap het ook niet waarvoor het vanmiddag fout ging, het werkt nu goed. Had ook de D20 en L20 gewisseld.

Het nut ervan is enkele andere leden van de club ermee werken en prompt zei iemand vanmiddag waar is de celwijzer, en nu staat altijd in de beging kolom van de dag. Rij 20 gewoon toevallig, als de celwijzer maar in kolom L of D komt.

Vriendelijk bedankt voor je reactie.

Groet PPMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan