NiekvanMeer
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 sep 2013
Beste,
Ik zit met het volgende probleem.
Vanuit een mapje op mijn pc haal ik bestandsnamen naar kolom A.
Deze bestandsnamen worden vergeleken met data uit kolom B (en de bestandsnamen die in kolom B staan en niet in kolom A voorkomen, worden in kolom C geplaatst) via de volgende vba code:
Nu gaat er iets mis in de code (helaas ben ik echt een leek in vba; deze formule heb ik dan ook ergens van het internet gehaald
)
Het is namelijk zo dat de code wel werkt wanneer er 'zelfgetypte' data in kolom A staat, of data van gekoppelde bestanden, maar níét wanneer de data uit kolom A geüpload is uit een mapje van de computer.
Het lijkt wel alsof de cellen gezien worden als leeg of iets dergelijks...
Heeft iemand enig idee wat er mis is?
(de andere vba codes in het bestandje zeggen dat de functie die de bestandsnamen upload uit het mapje op de pc, iedere 20 minuten opnieuw in werking moet treden)
Het gaat over dit bestandje:
Bekijk bijlage TEST bestandenlijst (1).xlsm
Ik zit met het volgende probleem.
Vanuit een mapje op mijn pc haal ik bestandsnamen naar kolom A.
Deze bestandsnamen worden vergeleken met data uit kolom B (en de bestandsnamen die in kolom B staan en niet in kolom A voorkomen, worden in kolom C geplaatst) via de volgende vba code:
Code:
Sub kolomcheck()
Dim lRij As Long
Dim lSRij As Long
lRij = 1
lSRij = 1
While Range("B" & lRij).Value <> ""
Set Order = Range("A:A").Find(Range("B" & lRij).Value, LookIn:=xlValues, Lookat:=xlPart)
If Order Is Nothing Then
Range("C" & lSRij).Value = Range("B" & lRij).Value
lSRij = lSRij + 1
End If
lRij = lRij + 1
Wend
End Sub
Nu gaat er iets mis in de code (helaas ben ik echt een leek in vba; deze formule heb ik dan ook ergens van het internet gehaald

Het is namelijk zo dat de code wel werkt wanneer er 'zelfgetypte' data in kolom A staat, of data van gekoppelde bestanden, maar níét wanneer de data uit kolom A geüpload is uit een mapje van de computer.
Het lijkt wel alsof de cellen gezien worden als leeg of iets dergelijks...
Heeft iemand enig idee wat er mis is?
(de andere vba codes in het bestandje zeggen dat de functie die de bestandsnamen upload uit het mapje op de pc, iedere 20 minuten opnieuw in werking moet treden)
Het gaat over dit bestandje:
Bekijk bijlage TEST bestandenlijst (1).xlsm