• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhoogendoorn

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo allemaal,

Wellicht een simpele vraag, maar ik heb het volgende.
Ik heb 2 bestanden. Elk bestand heeft een kolom met klantnummers en opgebouwde spaar punten. Bestanden hebben een andere bron.
Hoe zou ik kunnen kijken of de spaarpunten in de bestanden (per klantnummer) overeenkomen?

Bedankt alvast!

met VERT.ZOEKEN het klantnummer van het ene bestand in het andere opzoeken en het gevonden resultaat gebruiken in een formule.

Zonder voorbeeldje krijg je waarschijnlijk geen specifieker antwoord.

Bedankt voor je antwoord. Hier een voorbeeld bestand. Ik wil de gegevens van veld 1 vergelijken met veld 2 (gezien gegevens andere bron hebben). Ik wil dus kijken of de gespaarde punten per klantnummer van elkaar verschillen en zo ja hoeveel punten. En dit voor alle klantnummers.

Bedankt alvast! Groet Vincent

Bijlagen

Top dat ziet er goed uit. En wat als er in 1 bestand klantnummers staan die in het andere bestand niet staan. En ik wil weten welke dat zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan