• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennie1968

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.

Ik wil kolommen verlengen en ik weet niet hoe ik dat moet doen ik ben mijn balans aan het opmaken en iemand anders heeft een file van excel gemaakt en mijn kolom zit nu op 46 maar ik moet hem verlengen ik weet niet hoe dat moet kan iemand mij helpen.

Vriendelijke groet hennie

bedoel je misschien rijen invoegen?
Dan selecteer je links de rijen die je naar beneden will verplaatsen(die dus onder de nieuwe gegevens komen), rechter muisknop en invoegen.

grtz

Laatst bewerkt:
Ik ga het even proberen boomen ik ben helemaal niet bekent in deze termen hoe iets heet dit is allemaal nieuw voor mij alvast bedankt

Je kunt altijd cellen selecteren en deze verplaatsen naar beneden of rechts via de rechter muisknop en dan invoegen.
Op de plaats van de geselecteerde cellen(of rijen en kolommen) komen dan nieuwe cellen waar gegevens in geplaatst kunnen worden.

@zapatr: Wat een hulp voor de nieuweling.
Slecht Weekend gehad?

produckt aantal prijs totaal dit zijn de kolomen waar ik mee werk dit staat boven aan en dan bij totaal staat een kolom tot regel 69 waar ik alles in uitreken maar ik heb veel meer regels nodig en nu kan ik hem wel verlengen maar dan zijn de kolommen leeg bijv €0,00 en op regel 69 aan de linkerkant heb ik met een streep totaal staan maar die blijft staan wat moet ik nu doen boomen. het is iets simpels waar ik overheen kijk.

Kun je misschien een voorbeeld uploaden?
Dan is het voor mij wat overzichtelijker.
Ik denk dat het gewoon het handigheidje van invoegen is.
Controleer ook even je formules.

@boomen,
eenieder die geen kind meer is zal onmiddellijk het relativerende karakter van mijn opmerking inzien, daar hoeft zelfd heen smiley bij te staan. En de vragensteller kan er ondertussen nog wat Excelkennis mee opdoen.

Eenieder die zichzelf moet verrijken door het benadrukken van zijn kennis ten opzichte van iemand anders is in mijn ogen niet correct bezig en mag hierop gewezen worden.

Door die opmerking voel ik me in geen enkel opzicht aangesproken.

vul in D63 dit in: =B63*C63
Deze kopieren tot aan 69.
in D70 vul je in =som(D63:D69)

Nu kun je als het goed is vrij cellen invoegen zonder Problemen in je getallen.

Laatst bewerkt:
Boomen

De totaal staat op regel 70 en ik moet nu naar regel 250 om alles te verlengen dat ik meer artikelen kan bijvoegen hoe moet ik dat doen?

Als het er nog zo uit ziet als op die Foto en je hebt de formules die ik stuurde ingevoerd en doorgetrokken moet je dit doen:
Selecteer rij 66 t/m 69(rijen zonder ingevulde gegens behalve de formule in kolom D). Dan rechtermuisknop invoegen.
Na deze 1e keer zijn er 8 lege rijen die je kunt selecteren en kunt invoegen.
Na de 2e keer 16 etc.
Zo zit je zo aan de 250:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan