In bestanden wil ik via VBA diverse kolommen verwijderen die voor verdere verwerking van het bestand overbodig zijn. Ik heb daarvoor op dit forum een formule gevonden die heel goed werkt zolang de te verwijderen kolommen niet opeenvolgend zijn. b.v. kolom B, C, E en F moeten verwijderd worden dan zal deze formule netjes B en E verwijderen maar C en F blijven. Telkens als er een kolom verwijderd is zou de procedure één kolom terug moeten gaan en van daaruit weer gaan zoeken. Is dit op te lossen?
De te verwijderen kolommen worden benoemd in een Array. Ik heb gemerkt dat de daarin staande namen voor het vinden van een kolom hoofdletter gevoelig zijn. Klas is niet hetzelfde als klas. Is dit eventueel aan te passen zodat niet gelet wordt op de opmaak van de te zoeken tekst.
Een bestandje is bijgevoegd.
met vriendelijke groet
Math
De te verwijderen kolommen worden benoemd in een Array. Ik heb gemerkt dat de daarin staande namen voor het vinden van een kolom hoofdletter gevoelig zijn. Klas is niet hetzelfde als klas. Is dit eventueel aan te passen zodat niet gelet wordt op de opmaak van de te zoeken tekst.
Een bestandje is bijgevoegd.
met vriendelijke groet
Math