kolommen WORD

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenio

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Hoi,
Is het mogelijk om in Word 3 LOSSE kolommen (verticaal) (van 1 kolom breed en meerdere rijen (horizontaal)) naast elkaar te krijgen op 1 A4. De hoogte van de rijen moeten los van elkaar bewegen. Als ik nu in 1 rij iets invul, verspringt heel de rij en vallen er lege stukken.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt..
groeten Koen

Bedankt voor de snelle reactie, maar..
Uit dit (overigens erg mooie) stuk begrijp ik dat als 1 kolom vol is, de tekst naar de volgende kolom verspringt, zoals in sommige boeken. maar..
Ik zit met het volgende probleem...
Op dit moment werk ik met tabellen van 3 kolommen.
De linker en rechter tabel bestaan uit 1 rij. De middelste uit meerdere. Als er iets in de linker of rechter kolom wordt ingevuld, dan verspringt de bovenste rij van de middelste kolom, met als gevolg dat er een lege ruimte ontstaat voordat de tekst van de volgende rij v/d middelste kolom verschijnt. Die middelste kolom moet uit meerdere kolommen bestaan, dus van de middelste 1 kolom maken is geen optie.
Ik had het idee, dat als ik nu 3 'op zich staande' tabellen (of kolommen, hoe dat ook heet) kan maken, dan blijft het lege ruimte van de bovenste rij v/d middelste kolom beperkt.
Snap je het nog..???
Wie kan mij hiermee helpen, of is dit in Word onmogelijk.
Alvast bedankt..
groeten Koen

Hoi Koenio,

Je kunt ook gebruik maken van zwevende tabellen door de tekstomloop aan te passen. (Rondom)

Kijk eens naar de bijlage

P.s, of snap ik jouw probleem misschien niet?

Laat maar horen?

Bijlagen

Dit werkt in mijn Word97:

1 - Invoegen "Tekstvlak EEN" (volle pagina breedte en hoogte)

2 - In dit Tekstvlak weer een "Tekstvlak TWEE", in dit Tekstvlak een tabel
In "Tekstvlak EEN" wederom naast "Tekstvlak TWEE" "Tekstvlak DRIE" wegzetten,
en op gelijke wijze "Tekstvlak VIER".
3 - Ieder Tekstvlak krijgt nu een eigen tabel via "Tabel invoegen" voor het aantal kolommen en rijen.

:cool:

Geplaatst door joost verdaasdo
Hoi Koenio,

Je kunt ook gebruik maken van zwevende tabellen door de tekstomloop aan te passen. (Rondom)

Kijk eens naar de bijlage

P.s, of snap ik jouw probleem misschien niet?

Laat maar horen?

Dit is volgens mij DE oplossing van mijn probleem. (als ik jou bestandje open)
Hoe heb je dit gedaan?
groeten Koen

Het gaat wel om tabellen die op gedraaide a4tjes staan (met doorloop op de volgende pagina), maar ik neem aan dat dit geen probleem is, toch....?
groeten Koen

Laatst bewerkt:
Hoi Koenio,

Neem aan dat jij paginastand "Liggend" bedoeld?

Heel simpel voeg een tabel in van 1 kolom en zoveel rijen als jij wilt. (1 kan ook)

Rechtermuisknop tabeleigenschappen/tekstdoorloop/rondom.
Nu zweeft de tabel. (linksboven kun je het vierkante selectieteken aanklikken en de tabel naar de locatie verslepen) (maak hem even minder breed door van rechts naar links te slepen)

Dit doe je dus drie keer.

Tip Houd de tabellen eerst heel klein met 1 normale spatie ertussen. (anders plakken ze aan elkaar als je de teksomloop veranderd)
Als ze alle drie naast elkaar staan verdeel je ze over het blad en rek je ze uit via de uitbreidingsgrepen op de hoeken en kanten.

Succes!
P.s, gaat het zo lukken? (ik hoor het wel)

Bedankt voor de reacties,
ik heb het bestand waarin ik werk niet bij de hand, maar zal morgen eens kijken of ik het zo kan aanpassen. Ik laat wel weten hoe het afloopt en of ik nog tips nodig heb.
groeten Koen

Maar ik bedoel met het doorlopen naar een ander pagina naar onderen i.p.v. opzij. Bij dit voorbeeld zie ik als ik het met word open nog wel dat bij de middelste kolom ook een enter wordt gegeven.
Ik zal een snel in elkaar geflanst voorbeeldje geven.

Bijlagen

Hoi Koen,

Probeer dan inderdaad eerst optie 1 van mij maar!

Ik hoor het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan