Klungeltje
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 dec 2013
Hallo allemaal,
ik zit met een probleem:
Elke dag worden er labowaarden in een kolom ingevuld (1 kolom = 1 dag).
Om het document overzichtelijk te houden, zijn alleen de kolommen zichtbaar waarin reeds gewerkt is.
Met andere woorden, bij het invullen van de waarden via een Userform wordt de betrokken kolom (dag) zichtbaar.
Tot dusver geen probleem.
Maar, op het einde van elke dag moeten deze waarden naar een ander exceldocument gekopieerd worden.
Dit nieuwe Exceldocument vormt dan het dagdossier voor morgen van deze patiënt.
En hier gaat het mis. In het nieuwe dagdossier is er geen enkele kolom meer verborgen.
Hoe kan ik mijn code aanpassen zodat de verborgen kolommen van het oude dossier ook in het nieuwe dossier verborgen zijn?
In het voorbeeld heb ik het aantal kolommen beperkt gehouden, in werkelijkheid gaat het over een 150-tal dagen en worden er heel wat meer gegevens geregistreerd.
Alvast bedankt om hier samen met mij over na te denken!
ik zit met een probleem:
Elke dag worden er labowaarden in een kolom ingevuld (1 kolom = 1 dag).
Om het document overzichtelijk te houden, zijn alleen de kolommen zichtbaar waarin reeds gewerkt is.
Met andere woorden, bij het invullen van de waarden via een Userform wordt de betrokken kolom (dag) zichtbaar.
Tot dusver geen probleem.
Maar, op het einde van elke dag moeten deze waarden naar een ander exceldocument gekopieerd worden.
Dit nieuwe Exceldocument vormt dan het dagdossier voor morgen van deze patiënt.
En hier gaat het mis. In het nieuwe dagdossier is er geen enkele kolom meer verborgen.
Hoe kan ik mijn code aanpassen zodat de verborgen kolommen van het oude dossier ook in het nieuwe dossier verborgen zijn?
In het voorbeeld heb ik het aantal kolommen beperkt gehouden, in werkelijkheid gaat het over een 150-tal dagen en worden er heel wat meer gegevens geregistreerd.
Alvast bedankt om hier samen met mij over na te denken!
Code:
Range("D5:I7").Select
Selection.Copy
Workbooks.Add
Range("D5").Select
ActiveSheet.Past