• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommengrafiek maken van simpele tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Hey,

Ik heb het gevoel dat het antwoord op mijn vraag heel makkelijk zal zijn maar ik heb even lopen 'stoeien' met de grafiekenfunctie maar het wil niet echt lukken. Ik heb een tabel met leeftijd en aantal personen die die leeftijd hebben. Hiervan wil ik een staaf/kolommen grafiek hebben met leeftijd op de x-as en frequentie op de y-as. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten

[EDIT]

Bij andere tabellen waar de waarde (in dit geval leeftijd) geen getal is lukt het wel gewoon, dus ik neem aan dat dat de oorzaak is, maar heb nog geen oplossing.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Inderdaad, niet zo moeilijk. Hier gaat ie:

- selecteer B1:B47
- klik pictogram Grafiek, dan staaf, 1ste type
- klik Voltooien
- klik rechts op de grafiek, dan Brongegevens
- stel in: labels categorieas wordt A1:A47

De rest is cosmetica... :)

Wigi

Super, bedankt! Ik heb nog een aantal tabellen waarvan een paar problemen zullen opleveren om het te converteren naar grafieken dus waarschijnlijk zal er straks weer een verzoek van mijn kant komen.

In ieder geval bedankt.

Arito zei:
Super, bedankt! Ik heb nog een aantal tabellen waarvan een paar problemen zullen opleveren om het te converteren naar grafieken dus waarschijnlijk zal er straks weer een verzoek van mijn kant komen.

In ieder geval bedankt.
Doe gerust. Start wel een nieuwe thread en zet de deze op opgelost.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan