• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomnumering zelfde als nummer in rijkop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik wil in een kolom dezelfde nummering aanhouden als in de rijkop. Dus ook als rijen ingevoegd worden moet de nummering zich in de kolom aanpassen naar de rijkop (gelijk blijven)

dus 1 1
2 2
3 3 etc. etc.
blijvend doorlopend
944 944
945 945

Wat pas ik dan toe?

Vorige vraag ook al opgelost?

Je hoeft niets over te typen. Je begrijpt de vraag of je begrijpt die niet.
Opgelost? Welke vraag is dat?

Ik heb nu iets van =RIJ(A1) en doortrekken en dan wordt de nummering van de rij overgenomen. Bij invoegen blijft de cel van de rij leeg. Was mooier als die het nummer kon overnemen. Ja, ben de hele middag al aan het prutsen met een bestand van duizend rijen.

Onderstaande breekt mij de hele middag al de nek!
="Totaal "&TEKST(SOM.ALS(A:A;"BA01";P:P)-SOM.ALS(A:A;"BA01";O:O);"#,00")

=SOM.ALS(A:A;"U321";P:P)-SOM.ALS(A:A;"U321";O:O)

met opmaak > aangepast "TOTAAL "0,00

De ene keer werkt het wel de andere keer niet.

Laat verder maar mooi zitten. Anders krijg ik niet eens wat te eten.

Laatst bewerkt:
zonder voorbeeld bestand blijft het gissen wat je exact bedoeld.

Laatst bewerkt:
Bij invoegen blijft de cel van de rij leeg. Was mooier als die het nummer kon overnemen.
Als je een (lege) rij invoegt, krijg je uiteraard nooit een nieuw ‘nummer’, want je rijnummer komt van je formule die in de cel staat. Je moet dus ofwel een rij invoegen door een rij te kopiëren, ofwel van je gegevens een tabel maken, en de nieuwe waarden onderaan toevoegen, dan krijg je ook automatisch een kopie van je formules. En is er dus niets aan de hand.

Het feit dat je blijkbaar om de haverklap lege rijen nodig hebt, wekt de indruk dat je je gegevens bepaald niet op orde hebt :). Door met een tabel te werken, kun je ook probleemloos sorteren op elke willekeurige kolom; je nummering blijft dan altijd correct doorlopen. Al kun je dat nummer dan uiteraard niet als sleutelveld gebruiken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan