kom er niet uit met phpMyAdmin

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmtvrr

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
hallo,

Ik kom er niet helemaal uit met phpMyAdmin. Ik heb het gedownload, maar als ik het open dan kom ik bij een inlogscherm in ik zou niet weten wat ik daar in zou moeten vullen. Als ik het programma open via localhost dan werken de gebruikersnaam "root" en het wachtwoord niets niet. Idem als hij op de server van m'n website staat.

Ik zal wel weer allemaal domme dingen gezegd hebben, maar ik hoop dat iemand me kan helpen aan de slag te komen met het programma;)

bedankt voor je reactie, maar dat is niet wat ik zoek:thumb:

Het password voor mijn root account is namelijk gewoon niets(zeker weten). Het enige wat niet goed lukt is de boel opgestart krijgen zodat ik databases kan maken:P

Je moet de gebruikersnaam en het wachtwoord van de database gebruiken. In een PHP-script gebruik je deze in mysql_connect.

Je moet de gebruikersnaam en het wachtwoord van de database gebruiken. In een PHP-script gebruik je deze in mysql_connect.

Hoe weet ik dan wat de gebruikersnaam en het wachtwoord van de database zijn, ik weet niet eens of er wel een database is, ik heb er nooit eentje gemaakt?(sorry, ik weet hier echt heel weinig van)

Bij een lokale database heb je die gebruiker en wachtwoord als het goed is zelf aangemaakt. Bij hosting zou je die informatie van je hosting provider moeten krijgen.

als ik de locale webserver opstart zie ik dit:
Whats the username and the password for MySQL?

Username: root
Password: No password

betekent dit dat ik zou moeten kunnen inloggen met die gegevens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan