Kom er niet uit. Simpel voor kenners.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquiahora

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo
Ik heb een heel simpel formuliertje waarop ik wat kas of bank transacties wil zetten.
Nu wil ik graag dat beginsaldo na bijwerken het eindsaldo wordt . Beginsaldo wordt dan gelockt. Zodat je alleen eindsaldo hoeft in te vullen.
Ik heb al van alles geprobeerd. Maar t wil niet werken. Ik heb inmiddels het dikke handboek van Access gekregen maar kom er toch niet uit.
Ik post het bestandje mee. Als iemand er even naar wil kijken dan heel graag.
Voor de kenners waarschijnlijk simpel.

Bedankt.

Bijlagen

Hallo Aquiahora,

als je een bestand in Access 2000 formaat bijvoegt, wil ik wel even kijken war we kunnen doen.

Groet,

Tardis

Hallo Aquiahora,

als je een bestand in Access 2000 formaat bijvoegt, wil ik wel even kijken war we kunnen doen.

Groet,

Tardis

Bedankt voor je reactie. IS het dan voldoende dat ik hem geconverteerd heb naar 2000?

Bijgevoegd.

Bijlagen

Je hebt geen tabellen ?? :o. Als je gewoon een berekening wilt uitvoeren kan je beter met exel werken omdat er daar meer mogelijkheden zijn. Het is dus niet de bedoeling dat transacties bewaard worden? Ik zie wel een knop "Opslaan" maar er is geen tabel om in op te kunnen slaan :confused:

Jawel hoor. Er zitten twee tabellen in. 1 met Saldo begin en eind. en 1 met de transacties.
heb het express met tabellen gedaan omdat ik anders met queries met gaan werken.
Het is ook wel de bedoeling dat in transacties bewaard blijven. Het slado mag ook in de transoopgenomen worden. Dacht dat twee tabellen beter was.
Maar het is maar een voorbeeldje. Staat niet veel in.
Het gaat om het form Transacties. Daarin heb ik subformulier transacties opgenomen.
En nu uiteindelijk ook een subform saldo voor het begin en eindsaldo. Omdat ik anders niet wist hoe het op te lossen.

Hoop dat het duidelijk is.

Kan je misschien iets duidelijker uitleggen wat juist de bedoeling is :thumb: .Wil je berekeningen uitvoeren dan zal je toch met queries moeten gaan werken.

Hallo

Nee heel simpel eigenlijk.
Ik wil in het transacties formulier Begin en eind Saldo invullen (bv van mijn giroafschrift). En via het subformulier de gegevens invullen. Ik hoef er verder geen berekeningen op uit te voeren. Maar ik wil de transacties bewaren zodat ik snel kan zien welke rekeningen er betaald zijn of wanneer er geld binnen gekomen is. Eventueel maandoverzicht printen via rapport of zo. Gaat er nu eigenlijk alleen om dat bij het sluiten het eindsaldo naar het beginsaldo gaat. Als ik vandaag 100 euro saldo heb en ik voer morgen een nieuw afschrift in dan zou het beginsaldo direct op 100 euro moeten staan.Het beginsaldo zou je alleen de eerste keer moeten invullen en daarna locken.
Moet toch sinmpel zijn?
Ik dacht zelf eerst aan Me![Beginsaldo] = [Eindsaldo]. Maar dan doet ie dat direct wijzigen en dat is alleen maar de bedoeling bij het openen van een nieuw record.

Hoop dat het nu duidelijk is.

Lijkt me handiger om zelf het beginsaldo en eindsaldo in te vullen.
Zo kun je namelijk checken of je je mutaties juist hebt ingevoerd want

eindsaldo - beginsaldo = som van mutaties

Groet,

Tardis

Lijkt me handiger om zelf het beginsaldo en eindsaldo in te vullen.
Zo kun je namelijk checken of je je mutaties juist hebt ingevoerd want

eindsaldo - beginsaldo = som van mutaties

Groet,

Tardis

Vind ik niet. Zo maak je kans op fouten met invoeren van beginsaldo.
Maar goed los van of het handig is. Ik zou toch graag weten hoe ik het eindsaldo in het vak beginsaldo krijg. Als ik het principe ken, kan ik dat ook gebruiken voor andere toepassing.
Kan iemand toch helpen hiermee?

Ik heb een stukje code toegevoegd, als ge nieuw record doet wordt het eindsaldo beginsaldo , hiermee kunt ge verder aan de slag

Mvg,
Vanjan

Laatst bewerkt:
Ik heb een stukje code toegevoegd, als ge nieuw record doet wordt het eindsaldo beginsaldo , hiermee kunt ge verder aan de slag

Mvg,
Vanjan

Hallo Jan,

Hartstikke bedankt. Super !! Dit was wat ik bedoelde.
Heb al gezien dat het werkte. Ga nu kijken wat je precies gedaan hebt en LEARN!

Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan