Kom internet niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

con-v

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2002
13 Maanden staat mijn Speedtouch 570 op de bovenverdieping tussen twee PC’s in. Er bovenop staat een 5-port LAN switch zodat ik een netwerk heb en met beide PC’s het internet op kan.
Het OS is Win98SE.
Plots heb ik een storing, soms kan ik wel het internet op en soms niet, of het stopt als ik aan het surfen ben.
Volgens de helpdesk van Speedlinq is de opstelling fout, ik heb nu een lange telefoonkabel, ca. 9m, (ADSL, want de splitter zit in de woonkamer vlak bij het telefoon aansluitpunt) een een korte netwerkkabel, maar dat moet andersom. Dit is ook de reden dat ik maar op de helft van de snelheid zit 1024 i.p.v. 2048).
Vol goede moed een netwerkkabel aangelegd en de boel dus omgekeerd. Gelukkig kon ik de oude situatie laten bestaan want het werkt niet, dus alles weer omgekeerd.
Met een Netwerktester de kabel getest: OK. Het stukje kabel tussen splitter en Router getest: OK. Alle lampen zijn groen, voor en achter de router, de switch en op de netwerkkaarten. Het netwerk werkt wel maar internet kom ik niet op. Wat zie ik over het hoofd??:(

Misschien even opnieuw je software inlezen voor je router?
Firewal van jezelf? Zeker dat die van Windows uitgeschakeld is?
Services nog nagekeken?

start/uitvoeren/typ services.msc

Hier kun je ook Windows Firewall stoppen en uitschakelen.

Een firewall heb ik niet. Fundamenteel is er toch niets veranderd wat te maken heeft met instellingen, i.p.v. een lange telefoonkabel heb ik nu een korte, bij de netwerkkabel is dat net andersom. Wat ik nog vergeten ben te melden is dat ook de webpagina van de router niet is te openen. Heeft dat iets met de ADSL verbinding te maken of ligt dat alleen aan de netwerkkabel.

Als je niet op de webpagina kunt komen dan heeft je pc geen contact met de router.
Brand er wel iets op de router?
Zie je het lichtje van je netwerkkabel branden?
Reset de router eens en kijk of je er dan op komt.

Alle lichtjes die normaal branden doen dit ook in de andere opstelling. Resetten doe ik maar niet want dan kan ik zodadelijk helemaal niks meer.:(

ik zou toch het advies van elisa eens proberen en de router resetten, kan echt geen kwaad.
ff de stekker eruit en na een paar minuten er weer in.

Laatst bewerkt:
Je hebt toch de easy setup als je de router ingaat? Ik tenminste wel met de 510.
Je had ook al verbindingsproblemen voordat je deze wijzigingen ging doen.....Ik zou het gewoon even opnieuw doen.
Maak ook eens een nieuwe netwerkverbinding aan op beide pc's.

Als je twijfelt aan de verbinding zelf dan moet je de router eens rechtstreeks aansluiten op de telefoon-aansluiting. Heb je even geen telefoon. Is je verbinding daar goed dan weet je helemaal zeker dat het in het traject daarna zit.

Franz zei:
ik zou toch het advies van elisa eens proberen en de router resetten, kan echt geen kwaad.
ff de stekker eruit en na een paar minuten er weer in.

Als dat resetten is, heb ik dus al tig keer gedaan, plugjes opnieuw aan de kabel, router verhuizen en weer terug. Uiteindelijk heb ik toen een tester gekocht, bleek de netwerkkabel goed te zijn. Alle lampjes branden ook zoals in de oude situatie.

Dan zul je het toch op je pc moeten zoeken.
Al helemaal omdat het daarvoor ook niet lekker werkte.

Elisa zei:
Je hebt toch de easy setup als je de router ingaat? Ik tenminste wel met de 510.
Je had ook al verbindingsproblemen voordat je deze wijzigingen ging doen.....Ik zou het gewoon even opnieuw doen.
Maak ook eens een nieuwe netwerkverbinding aan op beide pc's.

Als je twijfelt aan de verbinding zelf dan moet je de router eens rechtstreeks aansluiten op de telefoon-aansluiting. Heb je even geen telefoon. Is je verbinding daar goed dan weet je helemaal zeker dat het in het traject daarna zit.

Dat ding heeft 13 maanden zonder één probleem gewerkt, en het werkt weer goed nadat ik de telefoonstekker bij het aansluitpunt een paar keer heen en weer heb gehaald, anders zou ik nu ook niet op het forum kunnen zitten. Blijft dat het volgens de helpdesk toch anders moet, anders haal ik niet de beloofde snelheid.:(

Nu geef je wel een ander beeld dan met het volgende. :D
Plots heb ik een storing, soms kan ik wel het internet op en soms niet, of het stopt als ik aan het surfen ben
Als het dan allemaal volgens jou niet aan de verbinding kan liggen dan zul je het toch echt op je pc moeten zoeken.

Elisa zei:
Nu geef je wel een ander beeld dan met het volgende. :D
Plots heb ik een storing, soms kan ik wel het internet op en soms niet, of het stopt als ik aan het surfen ben
Als het dan allemaal volgens jou niet aan de verbinding kan liggen dan zul je het toch echt op je pc moeten zoeken.

Het leed is (voor hoe lang?) weer geleden, hij doet het weer als vanouts, maar in de verplaatste opstelling helemaal niet. Ik geloof niet dat de PC de oorzaak is want ik heb er twee staan en die hadden hetzelfde euvel, ga je toch denken aan een storing vóór de PC.:(

Ja, in dat geval wel. Kom je dus bij je router uit :D
Resetten, Cd opnieuw draaien, Easy setup volgen.
Wat zou het anders zijn.
Als je hebt gereset zou het best kunnen dat al je gegevens voor je provider er ook uit zijn.
Firewall van Windows draai je niet (ook zo'n klier)
Netwerkverbinding opnieuw doen. Laat router en windows elkaar weer vinden''.
Verbindingen is nou iets waar je nooit hoogte van krijgt.
Zo doe je setup van Windows en plotseling krijg je al je updates binnen.
Een andere keer ben je aan het tobben.

Elisa zei:
Ja, in dat geval wel. Kom je dus bij je router uit :D
Resetten, Cd opnieuw draaien, Easy setup volgen.
Wat zou het anders zijn.
Als je hebt gereset zou het best kunnen dat al je gegevens voor je provider er ook uit zijn.
Firewall van Windows draai je niet (ook zo'n klier)
Netwerkverbinding opnieuw doen. Laat router en windows elkaar weer vinden''.
Verbindingen is nou iets waar je nooit hoogte van krijgt.
Zo doe je setup van Windows en plotseling krijg je al je updates binnen.
Een andere keer ben je aan het tobben.

Vóór ik teveel over hoop haal, de installatie indertijd ging niet over rozen, heb ik nog wat ijzers op het vuur. Kan kijken of pingen nog iets opleverd. Zie in de gebruiksaanwijzing dat er een programma op de installatie CD-ROM staat: Dr SpeedTouch. Na installatie draaid dit op de achtergrond en kan helpen problemen op te lossen. En hoewel volgens de tester de netwerkkabel ok is ga ik aan één kant de RJ45 plug eraf knippen en omgedraaid weer monteren, wie weet.:)

Kwam niet tot een werkende verbinding. Een ultieme poging gedaan en een kant en klare 15m lange kabel gekocht.De kabel provisorisch naar de woonkamer geleid en de router aangesloten, en zie het werkt. Het ligt dus aan de kabel, ondanks de positieve meting van de tester. Maar de snelheid blijft 1024, dus de helpdesk van Speedlinq weer gebeld. Waar de medewerker vorige week van de computer aflas dat ik allang 2048 had zij deze man dat ik nog op 1024 stond ingesteld. Over 2 tot 4 dagen zou ik de dubbele snelheid moeten hebben, ik ben benieuwd.:D

Jeetje, ga je meten notabene. Tegen een kapotte kabel kan niemand op.
Ik hoop voor jou dat je nu eindelijk die snelheid krijgt!

Het is niet zo'n duur apparaat, werkt met lampjes. Hij meet wel of alles goed is aangesloten en er geen kortsluiting is maar ik denk dat een duurder app. ook de weerstand van de draad meet. Speedlinq verdient hier geen prijs mee natuurlijk, want stel dat ik zodadelijk als alles daar is ingesteld op 2048 dit ook krijg in de bestaande situatie, heb ik wel mooi 80euro voor niks uitgegeven.:mad:

Vandaag, 6 febr. ineens een verbinding 2048/832.:D
Uploadsnelheid 832 zou 1024kB/sec moeten zijn maar daar val ik niet over.
Ik begon met een internetstoring waarvan de oorzaak een slechte stekkerverbinding in het ISRA-punt zou kunnen zijn, omdat het zomaar weer goed gaat. Ik belde de Speedlinq-helpdesk vanwege de storing en het achterwege blijven van de snelheidsverdubbeling die ik zou krijgen. De helpdeskmedewerker vroeg mij de router te verplaatsen tot vlak bij de splitter, omdat ik volgens hem al 2048/1024 had, maar dat nooit zou merken als ik de router niet zou verplaatsen, ook de storing die ik had was hiervan de oorzaak. Dit kostte mij 80 euro aan spullen en een hoop werk zonder dat ik de beloofde snelheid kreeg. Een tweede helpdeskmedewerker beweerde dat ik helemaal geen dubbele snelheid had, terwijl ik 21 dec. 2005 een mail kreeg waarin stond dat ik binnen 2 weken van 1024/512 naar 2048/1024 zou gaan. Hij heeft alsnog op 1 febr. een opdracht voor de technische dienst gemaakt, en zie het is gelukt, met de router op de oude plaats, ca 9m van de splitter af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan