Kom mijn BIOS niet meer in (K8N SLI Platinum)

Status
Niet open voor verdere reacties.

homanrozie

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Heb het volgende probleem. Sinds ik mijn oude CPU (AMD 3700+) vervangen heb door een AMD X2 4800+ en daarvoor mijn BIOS geflasht hebt naar de allerlaatste versie, kom ik de BIOS niet meer in. Opstarten naar Windows XP gaat voor de rest prima, maar zodra ik bij het opstarten op de DEL toets druk krijg ik een zwart scherm met linksbovenin de cursor. Ik heb geprobeerd om de CMOS te clearen (dmv van de jumper) en op die manier weer toegang te krijgen naar de BIOS, maar helaas ging die vlieger niet op. Hij reset wel de datum/tijd, maar de BIOS kom ik nog steeds niet in. Daarna heb ik de PC weer terug geflasht naar mijn oude BIOS (versie 3.7), maar ook na deze flash kom ik mijn BIOS niet meer in.
Wie heeft er wat tips voor mij om het e.e.a. te herstellen, zodat ik wel weer mijn BIOS in kan.
Heb trouwens ook andere toetsen geprobeerd om de BIOS in te komen.

Knoop-cel batterij eruit halen,hoe lang weet ik niet, daarna terugplaatsen?
Ik schat ongeveer 30-60 Min.

Misschien een rare vraag, maar wat is precies de reden dat de batterij er zolang uit moet? Ik heb trouwens de batterij er al uit gehad, ik denk voor ongeveer 15 minuten.

Je hebt wel alle kabeltjes weer aangesloten?

MSI Reminds You...
• Both power connectors, JPWR1 (24 Pin) & JPWR2 (4 Pin, for CPU Power ) must be attached to this model to ensure operation of the Mainboard.

Probeer ook dit es als je BIOS-versie 3.A hebt:

- Add safety recover function to revert BIOS into default setting when system unable to boot due to overclocking.
To enable the function please press the reset button or power button 3 times.

Bron

Deze batterij zorgt er voor dat de opgeslagen data in de BIOS bewaard blijft,tijdens de periode dat de zaak spanningsloos staat(stekkers eruit)

Versie 3.A erop zetten en naar het flashen 3 keer achter elkaar de reset cq. powerknop indrukken. Ik zal het proberen.
Kan een nieuwe batterij ook nog helpen?

Versie 3.A erop zetten en naar het flashen 3 keer achter elkaar de reset cq. powerknop indrukken. Ik zal het proberen.
Kan een nieuwe batterij ook nog helpen?

Die heb je er toch al op? Je gaf in je 1e post aan dat je geflasht hebt naar de allerlaatste versie. (dat is 3.A dus)

Klopt. Daarna weer teruggeflasht naar 3.8. Mijn oude versie van de BIOS voordat ik er niet meer in kon. Ook dat hielp niet. Zelfs onder mijn oude CPU kon ik de BIOS niet meer in. Heb nu volgens mij alles geprobeerd. Niets lukt. Zijn er misschien noodoplossingen of zo?

Je hebt nu 3.A er op dus? Werkt die truuk van 3 reset indrukken achterelkaar?

Geeft het flash-programma ook nog fouten aan onder het flashen?

Heb de truuk met 3 keer de resetknop in te drukken uitgeprobeerd onder versie 3.A, maar ook dit heeft geen succes opgeleverd! Krijg ook geen foutmeldingen tijdens het flashen. De PC doet voor de rest ook gewoon zijn werk en vertoont geen rare dingen of zo. Kom alleen de BIOS nog niet in.......Kan de BIOS chip stuk zijn, of doet dan de hele PC het niet meer?

Je zou es MSI Live Update kunnen installeren.

• Online update BIOS/Driver/Firmware/Utility.
• Live Monitor auto-detects and suggests the latest BIOS/Driver/Utilities information.
• AP Version: 3.79 (2006/09/15

Programma draait onder Windows.

Heb ik ook gedaan. Ook dit heeft geen resultaat gehad. Het flashen op zich is het probleem ook niet. Zodra ik met het opstarten POST (TAB toets) gebruik zie ik ook netjes de juiste versie staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan