kom niet in bios doordat usb optie is gedisabled

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissyman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
ik was bezig in bios omdat die computer bezig was de computer op te starten via externe harde schijf. dus ik disablede alles usb funties maar nu doet muis en toetsenbord het ook niet meer ik heb geen flauw idee hoe ik nu weer in bios kom om dat weer terug te zetten :) please help me was niet mijn eigen pc

WELKOM OP HELPMIJ....

Maak de kast eens los en haal de batterij (platte knoopcel)voor een minuut of 10 van het moederbord af.
Plaats hem dan weer terug.

Doet ie dan weer?

Ja,maar dan ben je alle instellingen ook kwijt.
Als de pc opstart krijg je eerst kort een zwart scherm met witte letters.
Onder aan dat scherm staat de knop die je in moet drukken om in de bios te komen.
Dat kan delete zijn,of F2 of F10.
Als je het scherm ziet moet je de pause/break toets indrukken,dat kun je op je gemak lezen welke toets het is.
Druk enter om door te gaan.

zal lastig gaan als toetsenbord niet werkt....

en ach ..alle instellingen weg..Denk dat ts gewoon met basisinstellingen zit.Als ie wat "geleerder"zou zijn met pc en dus instellingen in de bios aangepast zou hebben zou die dit ook wel op hebben kunnen lossen

Ja,ik heb voor dit soort gevalletjes altijd een ps2 toetsenbord en muis klaarliggen.
Er zijn nog best veel pc"s met ps2 aansluiting.
ps2 doet het altijd.

Maar ja niet iedereen heeft dat....

Batterij eruit-bios is resetted-instellingen staan weer standaard en klaar....

Batterij eruit-bios is resetted-instellingen staan weer standaard en klaar....

Of op zoek in de handleiding van het moederbord (of op het moederbord zelf) naar het jumpertje wat dezelfde functie heeft. dan hoef je geen 10 minuten te wachten....... maar dan ben je vermoedelijk 10 minuten aan het zoeken.... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan