kom niet in bios scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
de gegevens :
laptop acer aspire 9305
moederbord myall m 06211-2
als ik de laptop opstart vraagt de laptop een bios wachtwoord wat ik niet weet de vorige eigenaar ook niet meer , ik kan dus niet in mijn bios of boot menu komen om w7 te installeren vanaf dvd
als ik 3x een fout wachtwoord intyp staat er system disabeld 13504 dan de power eraf en ik kan weer een code intikken

heb de laptop helemaal open gemaakt en kabeltje van cmos batterij 1 minuut en 1 x 4 uur van het mobo afgehaalt echter als ik opstart weer de melding wat het bios wachtwoord is (moet dit misschien 24 uur van het mobo af ??? )
gegoogeld op mobo fabrikant/aspire 9305 echter ik zie nergens een jumper of shortcut instelling om het bios te resetten , welke f toets ik ook indruk eerst word weer het wachtwoord gevraagd.

wie weet wat te doen

heb ook al een paar standaard codes geprobeerd maar dit helpt ook niet is een phoenix bios

Laatst bewerkt:
is het een Phoenix bios?

probeer deze codes:nvxlew
novri
742692
32113
315
615
2176583

morgen even proberen laptop ligt nu helemaal uit elkaar (vanwege dat cmos batterijtje) al 2x helemaal open en dicht geschroefd dus ben er een beetje gaar van
heb hele dag gegoogeld maar zie nergens dat je bv 2 pinnetjes op het bord moet kortsluiten of zo , sommige zeggen dat je de batterij 24 uur eruit moet laten

laptop zit weer in elkaar weet nu ook waar de G3 jumper zit om paswoord te clearen gisteren uren erop gegoogeld
bedankt biosman 1 van de codes werkte en laptop werkt weer nu bezig om w7 erop te zetten

nogmaal bedankt

Graag gedaan,
Ik zie vaak mensen die denken dat ze met het loshalen van de bios batterij wachtwoord gewist zal worden, maar dit was vroeger zo met de oude laptops,
Tegenwoordig maken de fabrikanten gebruik van Eeprom chips en zullen niet doormiddel van ontkoppelen van de bios batterij wachtwoord gewist worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan