Kom niet in BIOS setup.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald89

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Beste heren,

Vanmiddag een MSI P35 Neo moederbord ingebouwd, maar hier is het probleem:
Ik kan de BIOS niet instellen, ik zie alleen deze melding: Press <Tab> to switch to POST or <Del> to run BIOS Setup.

Ik kan drukken op Del en Tab wat ik wil, maar er gebeurt helemaal niets, zowel met een PS/2 als USB toetsenbord.
Heb de CMOS batterij er al uitgehaald, de bios jumper verzet, hem een halfuurtje laten staan zonder voedingskabel en CMOS batterij, maar heeft allemaal niet mogen baten.

Ook booten met Windows Vista Ultimate dvd en de MSI Drivers en Utilities CD geeft geen enkele reactie.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zeker weten dat je PS2-keyboard werkt ?

Dat het via USB niet werkt is logisch, zeker nu je het bios gereset hebt.

Hoe dan ook: duidelijk is dat je signaal via het keyboard je mobo niet bereikt.

Als je zeker weet dat het keyboard Oke is: mobo terugbrengen en garantie claimen.

Greetz,

Harry.

P.S.: Heb je mailtje gelezen.

Bedankt voor je antwoord Harry!
Ik weet zeker dat het keyboard werkt, heb hem om te testen aangesloten op een andere pc en hij werkte perfect.

Dat gaat inderdaad terugbrengen worden. Bedankt!

Okay ben vanmiddag langsgeweest bij Alternate, moederbord omgeruild :thumb:
Kom nu wel in de BIOS setup, ook al is het maar voor even.. Heb de volgende tekst in beeld:
Entering SETUP...
F11 to enter Boot Menu
Memory Frequency For DDR2 667 (Dual-channel)
Initializing USB Controllers.. Done.

Verder gebeurt er niks..
Wat moet ik hier nou weer mee? :confused:

Hoi !

Je zult eerst in het bios datum, tijd en default settings moeten instellen.

Dus op Dell trommelen, en genoemde zaken instellen.

Afsluiten d.m.v. F10 en dit bevestigen.

Greetz,

Harry.

Beste Harry,

Daar kan ik niet komen. Vanaf het eerder genoemde scherm met het MSI logo druk ik op Del en kom ik op het scherm uit waar ik nu vast zit.. F11 to enter boot menu, memory frequency for ddr2 667 (dual-channel), initializing usb controllers... done

Hij herkent m'n cpu in ieder geval wel.. Zie duidelijk E8400 @ 3.00 GHz staan

Hoi !

Het lijkt me toch dat je niet 2 x een defect mobo hebt gekregen, dus:

Hoor je bios-beeps bij het opstarten ?

Als je bij het opstarten op TAB drukt, verdwijnt het MSI-scherm dan en komt het normale POST-scherm ?

Is je voeding goed en levert de extra aansluiting 12 V. ?

Zijn alle USB-poorten leeg tijdens het opstarten ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Het lijkt me toch dat je niet 2 x een defect mobo hebt gekregen, dus:

Hoor je bios-beeps bij het opstarten ?

Als je bij het opstarten op TAB drukt, verdwijnt het MSI-scherm dan en komt het normale POST-scherm ?

Is je voeding goed en levert de extra aansluiting 12 V. ?

Zijn alle USB-poorten leeg tijdens het opstarten ?

Greetz,

Harry.

Ik hoor geen piepjes bij het opstarten. Als ik de USB apparaten verwijder (usb draadloze netwerk router en een muis) reageert ie uberhaupt niet op toetsaanslagen.
Voeding is goed, Tagan van 600watt van hoogstens 3 maanden oud..

Welke extra aansluiting bedoel je, de 4 pins bij de CPU?

Hoi !

Ja, die bedoel ik, maar bij een z.g.a.n. Tagan gaan we daar maar niet van uit.

Doe het volgende: (ik ga ervan uit dat een standaard speakertje op je mobo zit):

Alles uitbouwen, mobo op een houten ondergrond leggen.

Alleen processor + koeler op het mobo laten zitten, dus geen geheugen, geen graka, etc. etc.

Voeding aansluiten, en opstarten door de 2 pinnen even kort te sluiten met een schroevendraaier waar normaliter de power-button mee verbonden is.

Nu zou je een hoop beeps moeten horen.

Zo niet, mobo (en/of processor) defect, maar in 98 % van de gevallen het mobo.

Hoor je beeps, dan 1 geheugen-module erin en opnieuw opstarten zoals boven.

Zo ga je door totdat de HDD en de graka zijn aangesloten.

Hoor je tijdens dit gebeuren op een gegeven moment geen beeps, weet je waar het aan ligt.

En GEEN usb-apparatuur, zeker geen Logitech-muis aansluiten tijdens deze proefopstelling !

Succes,

Harry.

Heb hem op tafel liggen, alles eraf behalve processor + koeling. ATX 2.0 stekker en de powersupply voor de processor hangen eraan, moederbord springt aan, maar ik hoor helemaal niks..
Nou weet ik ook niet zo 1-2-3 of dit moederbord over een eigen speakertje beschikt, waar zou ik die kunnen vinden denk je?

Hoi !

Op de foto van je mobo zie ik er zo geen zitten, (lijkt me vreemd, maar goed) dus zit er een 4-pins aansluiting daarvoor op je mobo, bij de aansluitingen van de powerbutton etc.

Daar even een speakertje aanhangen, je bebruikt alleen de 4 buitenste aansluitingen van de 4.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Op de foto van je mobo zie ik er zo geen zitten, (lijkt me vreemd, maar goed) dus zit er een 4-pins aansluiting daarvoor op je mobo, bij de aansluitingen van de powerbutton etc.

Daar even een speakertje aanhangen, je bebruikt alleen de 4 buitenste aansluitingen van de 4.

Greetz,

Harry.

Ik zie op het moederbord ter hoogte van de onderste 2 PCI sloten een klein tekeningetje over de aansluitingen van de powerbutton, reset, ledjes en ook iets met spk en buz. Nu neem ik aan dat met spk speaker bedoeld word, maar ik heb alleen nergens een stekkertje voor die speaker..
Ik heb een coolermaster cm690 kast staan trouwens.

Hoi !

Je moet rechts/onder zijn voor die aansluiting !

Je hebt toch wel een manual, neem ik aan

Greetz,

Harry.

PS.je kunt het soul ook hierbrenegn, dan zet ik het correct voor je in elkaar.

Laatst bewerkt:
Ja klopt die tekeningetjes slaan op twee setjes pinnen onderaan het moederbord.
En ja ik heb een manual maar daar ben ik niets wijzer van geworden :(

Wederom hetzelfde verhaal als gisteren, komt weer niet door z'n bios heen.
Heb inmiddels een ander mobo besteld (Asus P5N-D), deze MSI gaat terug naar Alternate.. net als die 80 euro die ik er voor betaald heb, die gaat ook terug.. alleen dan naar mij :P

Wat ik me trouwens herinner, de harde schijf die ik erin wil zetten komt uit m'n vorige pc waar nog een vista home premium installatie op staat. Kan het zijn dat mijn bios niet verder wil laden omdat er allemaal rotzooi op die schijf staat of heeft dit er niks mee te maken?

Hoi !

Dit zou evt. pas een probleem kunnen zijn als de PC het OS niet wil opstarten, maar zover ben je nog niet gekomen, toch ?

Nog een opmerking: ik kan me niet voorstellen dat Alternate je tot 2 x toe een corrupt mobo verkoopt !

Is je processor wel oke ?

Hebben ze je niet verteld dat een evt. bios-update nodig is om met die CPU te kunnen werken ?

Ik loop al wat jaartjes mee: 1 x een corrupt mobo is mij ook wel eens overkomen, maar 2 x ???

Geen bios-beeps, geen speaker-aansluiting ??

Dan weet je nooit zeker wat en waar de oorzaak ligt.

Sorry, maar ik ben bang dat je ergens de zaken niet goed voor elkaar hebt !

Greetz,

Harry.

Er staat op de site dat er een BIOS update nodig kan zijn om de nieuwste processorkernen te ondersteunen. Ten eerste vraag ik me af of de E8400 tot de nieuwste wordt gerekend en hoe ik dit ga doen als er nog geen BIOS op geinstalleerd is... Kan ik gewoon een bootfloppy maken met de BIOS erop en dan hopen dat ie hem pakt?
Of kan dit ook met een usb stick bijvoorbeeld? :p

Hoi !

Bootfloppy is de veiligste manier.

Kijk vooral even in de manual of op de MSI-site wat ze je als tool aanraden !

Greetz,

Harry.

Daar heb ik al naar gekeken, ik word verwezen naar de MSI site voor 2 tools: MSI Live Update (web applicatie) en een ander programmaatje om BIOS files automatisch te downloaden naar aanleiding van het moederbord dat op de gebruikte pc zit.

In dat geval zou ie dus niks gaan vinden aangezien ik dit moet doen op een laptop die dus niet hetzelfde mobo heeft.. Hopelijk hebben ze ergens een ISO file dat ik kan branden naar CD, anders moet ik eerst ergens diskettes op de kop gaan tikken :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan