kom niet in de BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

waterkonijn

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
222
situatie:

Ik wilde met mijn buurjongen eens stoeien door zelf een PC in elkaar te zetten. Vaker gedaan, zonder problemen. Maar nu :evil:

Ik heb een lege case gekocht met alleen de kabels aan het frontpanel.
Het moederbord is een Asrock K7S41GX, een oudje dus maar recent nieuw van een bedrijf gekocht (voor weinig maar zonder cd)
De voeding komt uit een werkende pc (gesloopt), merk weet ik niet, maar is 350 W.

Er zit een dvd brander op en een floppy drive, niet aangesloten in deze fase, en een 80 G Maxtor HDD met XP.
De fan van de voeding werkt, de ledjes aan de voorkant branden en de dvd en floppy krijgen stroom, ook de fan op de CPU (462 socket) werkt. De socket komt uit een werkende pc die ik gesloopt heb. En is opnieuw voorzien van weinig koelpasta. Uiteraard ben ik de afstandsbussen niet vergeten.

Monitor en kabel zijn oke, gecontroleerd met andere pc. Alleen de kabel tussen HD en MB heb ik niet gecontroleerd, maar volgens mij is dat hooguit een reden voor de melding "geen OS"en niet voor "no signal" of niet in de BIOS geraken.
De batterij van de BIOS is er overigens een uurtje uit geweest.
Overigens heeft dit MB geen 4 pins aansluiting voor op het MB (wel de gewone 20 pins)

Het probleem:
de monitor geeft aan: no signal en ik kom niet in de BIOS. De riedel F2 tot en met DEL is meerdere keren geprobeerd. Ik kom echter niet in de BIOS, en de tekst "no signal" blijft staan.

Wie heeft er nog suggesties om mijn beschadigd ego wat op te peppen?
 
Moederbord uitbouwen en op tafel. zonder achterbord.
Voeding er bij. 1 DDR plaatsen.
Videokaart erop en aan schakelaartje.
speakertje erop
Zo testen. en fouten uitsluiten.


Is het wel de goeie processor? voor dit bord?
Ddr 333/266 geheugen 2 gb.
 
Laatst bewerkt:
@warander

je oplossing (afkomstig van Lange Pier) is me bekend en daarom heb ik zo min mogelijk hardware aangesloten.

En volgens mij is je oplossing ook meer bedoeld om foute hardware op te sporen, terwijl het gaat om niet in de BIOS te geraken.

Overigens, dat was ik vergeten, de speaker geeft geen biepjes. En ik heb meerdere geheugenreepjes geprobeerd.
En ja, socket a = de 462
 
@warander,

Graag normaal blijven reageren, anders niet reageren.
 
O? dacht toch dat ik normale antwoorden gaf.
Dat ik het mis had,kan gebeuren.
Maar,t,is goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan