kom niet in de Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

francisca0604

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Ik heb problemen met mijn Netwerk, het begon met een geel uitroepteken bij mijn netwerkverbinding, ik heb een acer aspire lapop ,windows 7,Router Linksys WRT 54G, de LANverbinding
werkt prima,maar draadloos niet, met Ziggo gebeld die zei dat het aan mijn router ligt, dus de Router gereset, nu wil ik weer de router goedzetten en probeer op de pagina te komen met
http:// 192.168.1.1 maar die doet het dus niet,geprobeerd met Exlporer en Google chroom (daar werk ik altijd mee).Ik zie mijn router wel staan in de netwerklijst met een
uitroepteken, de lampjes Power en WLAN branden gewoon!Stekkers erin en eruit al vele malen geprobeerd!
Weet niet meer hoe ik nu de gegevens terug moet zetten op mijn Router, graag Uw hulp!

gr Francisca

Beste Francisca,

Op de achterkant van uw router zit een "reset" knop. Druk deze 30 seconden in met een paperclip of iets dergelijks.
De router wordt nu volledig gereset, en alle instellingen worden gewist.
Vervolgens stop je de meegeleverde disc in uw computer en volg de instructies. Geen disc? KLIK HIER
De router staat nu weer op zijn fabrieksinstellingen en is volledig gereset en ingesteld nadat u de procedure van de setup heeft gevolgd!

Succes!

mvg

jopi328

PS: Nog vragen? Ik hoor het graag!

Je moet wel de router bedraad aangesloten hebben om de instellingen te kunnen wijzigen.

bedoel je met bedraad de internetkabel van het kastje van Ziggo verbinden met de ingang van het internet die op de Router zit?
Dan is dus mijn laptop draadloos en heb ik geen verbinding met het internet ,klopt dat?

Ik zal even de link downloaden want ik kan dat schijfje van de Router nergens meer vinden.

Het instellen via draad bedoelen we mee, een LAN kabel tussen je laptop en je router.

Als ik de link heb gedownload en alles uitgepakt , dubbelklik ik vervolgens daar weer op en er gebeurd dus niks???

Vreemd toch?

Opnieuw gedownload en het dossiertje 2 x aangeklikt dan krijg ik dit te zien:

Media Maker was not installed properly or is was altered,please re-install the software or contact the support!

Is er soms ook een andere optie??

gr.Francisca

De download is een ZIP bestand. Die moet je uiteraard eerst uitpakken met bijvoorbeeld Winrar.
Dit resulteert in een ISO bestand. Die kun je mounten om de inhoud ervan tevoorschijn te halen in een virtuele DVD speler.
Je kunt met Winrar echter ook dat ISO bestand uitpakken.
Dan heb je een mapje met de inhoud en kun je het programma SetupWizard starten dat daar in zit.

Bedankt dit is nu gelukt en zie de Lynksys nu staan wat moet ik nu doen?Ik heb nu de internetkabel verbonden laptop met Modem, anders heb ik geen internet,
moet ik nu de kabel weer verbinden met laptop met router? en dan wat?(ben ook maar en leek haha)

gr.

Heb je alle software geïnstalleerd en voltooid? Zo ja, dan is een kabel tussen router en laptop niet nodig en is een draadloze verbinding mogelijk

Hallo

Het is gelukt ik ben nu in de router, maar staat alles wel correct , hoe weet ik dat? Ik heb nog steeds geen draadloos internet en de gele vraagteken staat nog steeds bij mijn internetverbinding rechts onder. Het zegt :mijn naam ,internettoegang,daaronder:onbekend netwerk ,geen internettoegang, ??Oh jee waar zit toch de fout?Bij Netwerk is alles goed verbonden met het internet.

gr.
kan in ieder geval in de router zover hebben jullie mij al goed geholpen! heb wel wat dingen aangepast in de router, wellicht iets vergeten, waar kan ik dat controleren?

Hallo,

Zorg ervoor dat er een kabel tussen je modem en je router ligt. Het internet van je provider komt op de modem binnen en moet doorgegeven worden aan je router die het verder draadloos uitzend. Vervolgens moeten de instellingen zo staan dat het draadloze netwerk ingeschakeld is

Hallo

Hij doet het nog steeds alleen met de kabel: Dit staat er bij mijn verbindingen:is dus LANverbinding

Draadloze Netwerkverbinding 1= zonder rood kruis
onbekend netwerk
Artheros ARBge Wireless Network

Draadloze Nertwerkverbinding 2= MET rood kruis
Niet verbonden
Microsoft Virtual Wifi Miniport Adapter

LANverbinding: MET rood kruis

Zou je willen vertellen hoe alles precies is aangesloten. Tot op de details, zo kan ik je het beste helpen

Hallo

Momenteel staat de router met de stekker gewoon aan(zonder verdere stekkers erin), Modem staat aan en is via de internetkabel nu rechtstreeks verbonden met mijn laptop!

Doe ik alles weer terug, de internetkabel van mijn Modem naar mijn router, zodat ik draadloos kan, dan doet hij het niet(geen internetverbinding) en dan staat er een geel vraagteken rechts onder bij de internetverbinding.

hopelijk zo duidelijk.

Goedemorgen
Ik vind het wel vreemd dat er bij Netwerkcentrum , als 2e een bankje staat met daaronder de tekst: onbekende Netwerken ,meestal staat daar een rood kruis, hij is dus wel draadloos verbonden maar kan het Netwerk niet vinden??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan