Kom niet in router menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Beste mensen.

Ik heb weer eens lopen *****n en nu doet de router het niet meer naar behoren. Internetten gaat nog op elke computer, maar in het router menu komen gaat niet meer en daar moet ik iets terug zetten. Wat ik heb gedaan is een optie veranderen in het menu en vervolgens werd mijn router gereset. Ik wilde het terug zetten en vervolgens kom ik niet meer op : http://192.168.2.1/ en merk ik dat mijn ip adres is veranderd in 82.217.xxx.xxx.

Ik zat volgens mij met het beveiligen van mijn router te rotzooien omdat ik met mijn Nintendo DS online wilde gaan.

De router die ik heb is een Belken Wireless G plus router.

Reden dat ik in het menu wil komen is dus om die bepaalde optie terug te zetten en vervolgens weer mijn Nintendo WiFi connection draaiende te krijgen (Om met mijn Nintendo's online te kunnen...)

groetjes en bedankt!

PS; Nog wat info! Modem is gereset, Alle stekkers zijn uit modem en router geweest, kabels is niets mee veranderd, router setup is nog een keer gedaan via de meegeleverde cdrom (die geeft ook de fout aan!)...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga eens naar start -> prrogramma's -> bureauaccesoires -> opdrachtprompt. Typ daar ipconfig en kijk wat er bij standaardgateway staat.

Is dat zeker??? :shocked:

Dit moet normaal bij subnetmasker staan

Dan is "http://82.217.222.1" je adres tot de router.

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

Vreemd

Het adres wat er naast standaardgateway staat moet toegang bieden tot de router. Maar dan nog vind ik dat adres vreemd :confused: . Heb namelijk dezelfde router en dat is gewoon 192.168.2.1 (zoals je al vermelde)

en dat is dan ook het nummer waar ik er eerst mee in kwam tot dat ik die bepaalde optie inschakelde ... kom gewoon niet meer op de naam van die optie

Probeer je draadloos in te loggen of met kabel?
Resetknop lang genoeg ingehouden? (10 sec.)

Probeer je draadloos in te loggen of met kabel?
Resetknop lang genoeg ingehouden? (10 sec.)

de hoofd computer is met draad net als 2 andere. Op de een of andere manier kan ik alleen hier internetten en niet op de twee laptops. De andere PC niet geprobeerd. Een van de laptops in draadloos.

Ik zal de reset knop zometeen nog eens ingedruk houden. Moet nu eerst mijn OneCar scan laten lopen en zit pas op 6 procent.

gegroet

Ik heb bij Tools > internet options > privacy > cookies accept all gedaan maar kom nog niet op de des betreffende pagina.

probleem opgelost. Router helemaal losgekoppeld, modem ook, vervolgens router gereset, installatie software opnieuw gedaan dus bekabeling ook opniew en voila ik heb weer t oude ip adres.

wat ik had gedaan was: "ADVANCED FEATURE! The Router can be configured to act as strictly an Access Point, bypassing all of the routing and firewall functions. To do so, select "Enable" and type in the IP address you want the Access Point to have.
More Info

Enable / Disable Enable Disable
"

die had ik op enable gezet. weet niet waarom dat dan fout is gegaan. Ik had dit (volgens mij) nodig om met mijn Nintendo DS online te kunnen gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan