kom niet in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
hoi allen

Sinds gister heb ik Ziggo internet en ik kon gelijk op het web hoera..
Nu heb ik gisteravond een router aangesloten en ja hhr een probleem ..... ik kon maar met 1 pc het web op .
Maar na een nacht wachten lukt het toch om met een andere pc ook het web op te gaan.
Nu het volgende probleem.... ik kom de router niet in met het door sweex meegeleverde ip adres. 192.168.50.1.
heb cmd.. ipconfig/all gedaan en ook met die gegevens kom ik er niet in.
Al vele malen stekker eruit en erin reset maar niets helpt.

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 32
Hoe is het nu aangesloten?

Het lijkt er nu op dat je pc rechtstreeks op het modem van Ziggo is aangesloten (jouw pc heeft geen intern ipadres maar een ipadres van Ziggo)

Resetten van de router doe je niet door de stekker er uit te halen.
Maar door aan de achterkant van de router met een puntig voorwerp in het 'reset-gaatje' te drukken, terwijl de stroom er nog op staat.
De fabrieksinstellingen van de router worden dan weer teruggezet en ip-adres, login-naam en - wachtwoord uit de gebruiksaanwijzing zijn dan weer van toepassing.

Overigens kan je niet 'zomaar' wisselen van toestel, aangesloten op de modem van Ziggo.
Wanneer je een router in plaats van een computer op de modem wilt aansluiten (of omgekeerd), zal je ook voordien de stroom van de modem moeten halen.
Vervolgens sluit je het andere apparaat aan op de netwerkuitgang van de modem.
Dan zet je eerst de modem aan en wacht even tot die volledig on-line is en tenslotte zet je het 'andere' apparaat aan.

Laatst bewerkt:
die 50 klopt volgens de sweex beschrijving en volgens de site.
Ik zit nu via de router op internet maar als ik het internet loskoppel dan kom ik er ook niet in.
Maar op die andere pc draait windows 7 en ik weet niet hoe ik dan cmd moet doen :(

Doe dan nu eens met de pc dia via de router verbonden is met internet, een ipconfig /all en plaats even hier

dat is dat gene wat ik bijgevoegd heb want ze zijn beide via de router actief alleen weet ik niet hoe ik bij die met windows 7 cmd open

Ik ga nu mar even naar de mediamarkt en de door zoggo voorgeschreven netgaer of sitecom router halen

In de router kom moet zo:

Internetbrowser->adresbalk typ je in: 192.168.0.1bijv->Gebruikers naam/wachtwoord invullen meestal admin WW:admin->floola je bent in de router.(zo kan het op beide Pc's, want zo kan ik het bij ons thuis ook).

In de router kom moet zo:

Internetbrowser->adresbalk typ je in: 192.168.0.1bijv->Gebruikers naam/wachtwoord invullen meestal admin WW:admin->floola je bent in de router.(zo kan het op beide Pc's, want zo kan ik het bij ons thuis ook).

Ik zou eerst het topic eens lezen voor je een dom antwoord als dit geeft.....

Heb net de Netgear wnr2000 aangesloten en het ging en gaat als een turbo.
Sweex kan de afvalbak in....
tnx voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan