Kom niet meer in Bios na wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

denels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2015
Vanmorgen kreeg ik problemen met mijn asus a72j laptop nadat ik taakbalk verbergen had ingesteld. Mijn laptop liep vast en ik probeerde deze opnieuw op te starten. Dat lukte niet, deze bleef steeds hangen in opstartscherm met logo. Veilige modus kwam ik wel in. Van alles geprobeerd niets hielp. Uiteindelijk in Bios gaan kijken en daar een wijziging gedaan die ik nooit had moeten doen... ik had uefi op enable gezet en wanneer ik laptop start krijg ik geen beeld meer. Ik kan ook niet meer in de bios om het terug te draaien. Is dit nog te herstellen. ..?

Als je niet meer in de bios kunt,
moet je normaal gesproken het batterijtje opnieuw erin doen.
(dan wordt de bios gereset)

Dat is bij een laptop vaak niet zo eenvoudig, meestal moet je dan het toetsenbord verwijderen. Als je de laptop opnieuw opstart zou je het BIOS/UEFI in moeten kunnen, het kan zijn dat je dit niet in het display ziet (zoals press F11 to enter BIOS) maar als je op de juiste toets drukt tijdens het starten (zelfde die je eerst gebruikte) moet het lukken. Lukt het niet dan zit er weinig anders op dan de batterij van de BIOS los te koppelen, ik heb nergens een andere manier kunnen vinden voor die laptop.

Lars en Tiborv, Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Excuses voor mijn late reactie, ik was het helaas vergeten om terug te reageren... Mijn probleem is opgelost. De enige mogelijkheid was om bij de batterij te komen. Ruim 100 schroefjes en een hoop geduld verder is het mij gelukt deze te bereiken en een minuutje eruit gehaald. Alles weer terug geplaatst, zonder een schroefje over te houden , opstarten en hij deed het weer. Daarna Windows 7 naar fabrieksinstellingen teruggezet en hij draait weer perfect en is weer snel. Nogmaals bedankt voor de oplossing, zonder dit forum was ik er nooit uitgekomen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan