Kom niet op 3 bep. websites. Ik word gek!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

beyazze

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
Van de één op andere dag kom ik niet meer op 3 websites! 2 websites daarvan beheer ikzelf en 'load' ze dus zelf 'up' met FTP-programma naar internet. Via mijn adsl-verbinding lukt dat nu niet meer, want hij kan geen verbinding met de server maken. De 3e website is het mailprogramma wat bij de website hoort.

Echter, als ik inbel via telefoonkabel, dan kom ik er wel op! En kan ik wel verbinding maken met de server. Alleen via ADSL-verbinding lukt het niet, maar elke andere willekeurige site wel. Ook andere site die op precies diezelfde server staan zijn geen probleem met ADSL. Het gaat alleen met de 3 voorgenoemde sites niet.

Ik heb me al helemaal suf lopen piekeren en gisteravond heeft een 'computermannetje' er 2 uur naar gekeken en veel dingen uitgesloten:

nieuw modem meegenomen - geen resultaat
eigen laptop aangesloten - geen resultaat
virusprogramma's/firewalls eraf gehaald - geen resultaat
diverse instellingen gewijzigd - geen resultaat

Vanochtend mijn ADSL provider gebeld en heeft verbindingen gecheckt en ziet geen problemen. Anders zou ik op geen enkele site meer kunnen werd mij gezegd.

En daar zit ik dan ... ik word gek! :(

WIE O WIE KAN MIJ HELPEN??? Waarom kan ik niet meer op precies die 3 sites komen???

Zijn dat zelf gemaakte sites die je met ftp op internet hebt gezet?
Geef die linken eens door van die sites als dat zo is?

jean42 zei:
Zijn dat zelf gemaakte sites die je met ftp op internet hebt gezet?
Geef die linken eens door van die sites als dat zo is?

Hoi Jean,

Ja, het gaat om 2 zelfgemaakte websites en een bijbehorend mailprogramma. Als ik inbel via telefoonkabel kom ik er wel gewoon op en kan ik wél mijn site uploaden met zelfde ftp-programma.

Waarom kan mijn computer via ADSL, nu uitgerekend voor deze 3 sites, geen verbinding maken met de server? Ik snap er niets van. Ik ken nog wat sites die op precies dezelfde server staan en die zijn geen probleem met ADSL.

Waar zou het aan kunnen liggen???

Nog even wat informatie. Ik heb een tijdje terug een virusalarm gekregen met de mededeling:

c:\windows\system32\wininet.dll contains code of virus w32/Nsag.B

de vraag of file verwijderd moest worden heb ik met ja beantwoord. Bij mijn weten heeft dit verder geen enkele invloed gehad voor gebruik, maar ik wilde het toch even vermelden.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!!!

Misschien een raar antwoord!
Ben je niet over je geheugen limiet met het plaatsen van je sites?
Hoeveel sites heb je gemaakt en via ftp op de server gezet?
Is de connectie met je ftpserver wel hetzelfde als met die andere websites?
Heb je connectie met ftp?
Welke ftp gebruik je?

jean42 zei:
Misschien een raar antwoord!
Ben je niet over je geheugen limiet met het plaatsen van je sites?
Hoeveel sites heb je gemaakt en via ftp op de server gezet?
Is de connectie met je ftpserver wel hetzelfde als met die andere websites?
Heb je connectie met ftp?
Welke ftp gebruik je?

Hoi Jean!

Oeps, ben een beetje een nitwit, maar zal proberen te antwoorden:

Wat bedoel je met geheugenlimiet?

Ik heb 2 sites gemaakt en via ftp op server gezet. (1 'normale' site en 1 'under construction' site met dus maar 1 pagina)

Of mijn connectie met ftpserver hetzelfde is als met die andere websites? Ehh... deze vraag snap ik niet helemaal. Ik krijg ook geen connectie met ftp! (je bedoelt hiermee toch http://ftp.-en dan naam website???)

Ik gebruik een ftp-programma van Nedsoft, dit programma zit standaard bij het website-maak-programma en upload altijd alles van a-z, ook als ik maar 1 letter heb veranderd dus. Ook opgeslagen plaatjes/foto's, die ik niet meer gebruik. Kan dit iets met de limiet te maken hebben?

Ik hoop echt dat je me verder kan helpen! :confused:

Het is dat wat ik bedoel met geheugen je limiet.
Ik denk dat je de limiet overschrijd hebt.

jean42 zei:
Het is dat wat ik bedoel met geheugen je limiet.
Ik denk dat je de limiet overschrijd hebt.

Sorry, maar welke limiet heb ik overschrijd dan? Wie stelt mij waaraan een limiet? :shocked: (snap je 't nog?)

En waarom kan ik als ik inbel via telefoonkabel wél op die website en wél mijn website uploaden en wel connectie krijgen met ftp???

En wat ik aan die evt. limiet doen? Hoe kan ik dat zien?

(Alvast bedankt voor je antwoorden tot zover!) :)

Als je nu de namen geeft kunnen wij ook kijken :D

Wie is je provider ?
kwam de helpdesk van je provider wel op die site ?
Komen vrienden ook op die site ?
als je analoog inbeld en je komt de site vervolgens vernieuw je de site door met de shift in gedrukt
krijg je dan ook nog de site terug.

Nu de moeilijkere vragen
heeft je internet mannetje ook een andere DNS geprobeerd en kan je connecten via het IP adres en is je site nog te pingen ?
Welke provider heb je voor je site ?

Die limiet heb je van je provider.
Kun je met adsl ftp connecteren? Ik bedoel heb je een verbinding met je ftp?
Heb je daar wel alles goed ingegeven? Je wachtwoord enz.

jean42 zei:
bey..

Welke ftp gebruikt gij?

Hoi Jean, ehh.. zijn er verschillende ftp's dan?? Ik gebruik een ftp-programma van Nedsoft, die zit standaard bij het webdesign-programma wat ik heb. Nee, ik krijg ook geen verbinding met ftp.

Bij die adsl modum heb je toch nieuwe gegevens gekregen zoals paswoord, login enz.
Dit zijn niet dezelfde dan de gewone modem.
Geef deze in bij ftp en kijk of je verbinding krijgt, dit moet natuurlijk eerst gebeuren.

GTD zei:
Als je nu de namen geeft kunnen wij ook kijken :D

Wie is je provider ?
kwam de helpdesk van je provider wel op die site ?
Komen vrienden ook op die site ?
als je analoog inbeld en je komt de site vervolgens vernieuw je de site door met de shift in gedrukt
krijg je dan ook nog de site terug.

Nu de moeilijkere vragen
heeft je internet mannetje ook een andere DNS geprobeerd en kan je connecten via het IP adres en is je site nog te pingen ?
Welke provider heb je voor je site ?

Hoi GTD,

Op elke andere willekeurige computer zijn de sites wél bereikbaar en ook als ik inbel via telefoon dan kom ik wél op de site en kan ik ook gewoon uploaden via ftp-programma en kan ik wel connectie maken met ftp.

Ik woon in het buitenland en we maken gebruik van een plaatselijke provider. De helpdesk komt wel op de site! Als ik via analoog (hier bedoel je toch tel.kabel-verbinding mee?) en vernieuw met shift ingedrukt, dan krijg ik hem wel terug.

Andere DNS? Ik heb begrepen dat alles gewoon open stond en het daar niet aan ligt ???

Connecten via IP-adres? Bedoel je hiermee IP-adres van website in adresbalk intypen? Ja, heeft hij geprobeerd, maar negatief resultaat.

Is de site nog te pingen? Sorry, hier heb ik nog nooit van gehoord. Wat is pingen en hoe kom ik erachter of mijn site 'nog te pingen' is?

Tot zover alvast superbedankt voor het meedenken!!! :)

jean42 zei:
Bij die adsl modum heb je toch nieuwe gegevens gekregen zoals paswoord, login enz.
Dit zijn niet dezelfde dan de gewone modem.
Geef deze in bij ftp en kijk of je verbinding krijgt, dit moet natuurlijk eerst gebeuren.

Hoi Jean,

Maar dat is de grap. Ik heb deze adsl-verbinding al een jaar en heb altijd probleemloos op de site gekund en kunnen uploaden. Sinds kort ben ik van een ned. host, naar een lokale host overgestapt en ook toen ging het goed. Tot afgelopen zondag! Ineens was mijn website niet meer bereikbaar en ook het mailprogramma niet en kan ook geen connectie met ftp maken.

Toen inbel met telefoonkabel geprobeerd en dat lukte wel! (maar die is 4 euro per uur en adsl is abonnement, dus verre van ideaal!)

pasword, login bij ftp-programma zijn altijd hetzelfde gebleven.

:confused:

Dat is een vreemd verhaal.
Als het nu met adsl ging iplv met telefoon dan zou ik zeggen!!!!
Heb je winxp?
Doe een systeemherstel van voor de feiten.
Ik zou anders niet weten wat er aan doen.
Als je op adsl bent is die telefoonverbinding toch wel uitgeschakeld zeker?

succes

jean42 zei:
Dat is een vreemd verhaal.
Als het nu met adsl ging iplv met telefoon dan zou ik zeggen!!!!
Heb je winxp?
Doe een systeemherstel van voor de feiten.
Ik zou anders niet weten wat er aan doen.
Als je op adsl bent is die telefoonverbinding toch wel uitgeschakeld zeker?

succes

Hoi Jean,
Ja ik heb winxp. Hoe kan ik een systeemherstel doen van voor de feiten? En ja, als ik op adsl ben staat de tel.verbinding uitgeschakeld.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen?! adsl-provider kan mij niet helpen, hoster niet, computermannetje niet, waar moet ik het zoeken??

Wel nogmaals superbedankt voor bedenken van evt. oplossingen!!!

Ge hebt geschreven dat dit probleem zich voordoet van in het weekend.
Doe een systeemherstel van voor vorige week.
Start-bureauaccesoieres-systeemwerkset-systeemherstel: neem dan links een datum van vorige week of nog vroeger (je kan altijd nog terug naar vandaag).

Heb je in je browsers add-ins zitten zoals google of mns "****"
dit kan namelijk heel veel blokken

om te pingen ga je naar start dan naar uitvoeren en toets cmd

nu geef je het commando ping met een spatie en dan het ip adres van de provider als je reactie terug krijg comuniseerd de pc er wel mee

en dan kan een hijack log misschien helpen

oja staan je ie settings op laag ivm testen ???

GTD zei:
Heb je in je browsers add-ins zitten zoals google of mns "****"
dit kan namelijk heel veel blokken

om te pingen ga je naar start dan naar uitvoeren en toets cmd

nu geef je het commando ping met een spatie en dan het ip adres van de provider als je reactie terug krijg comuniseerd de pc er wel mee

en dan kan een hijack log misschien helpen

oja staan je ie settings op laag ivm testen ???

Hier ben ik weer. Nog steeds geen verandering! :confused:

GTD, ik heb geen add-ins van google of mns in mijn browser.
Ik heb 'gepingd', en vervolgens komen er zo'n 5 regels met zelfde tekst. Wat zou er als reactie moeten staan als pc nog wél met provider communiceert? En wat staat er als dat niet het geval is? En wat houdt een hijacklog precies in?

De settings stonden inderdaad op laag ivm testen, maar die heb ik al veranderd, helaas zonder resultaat.

JEAN, ik heb een systeemherstel uitgevoerd naar twee dagen voor dé bewuste dag, maar het heeft niet mogen baten jammergenoeg. :confused: Had na het testen van 'computermannetje' wel het internet in een rare 'modus' en dat is er wel mee opgelost. Dus bedankt anyhow!

HEEFT ER IEMAND NOG ENIG IDEE WAT IK KAN DOEN EN WAAR HET AAN ZOU KUNNEN LIGGEN? Ik word een beetje gillend gek onderhand.

WAAROM kan ik met mijn adsl verbinding mijn eigen websites, mijn mailprogramma en mijn ftp niet bereiken en met mijn telefoon-inbel-verbinding wel??!! En andere websites op precies dezelfde server met adsl wel??!! :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan