kom niet op het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
hallo

ik heb hier een laptop van iemand anders de eigenaar van de laptop komt bij z'n eigen huis niet op het internet.
maar nu sluit ik hem bij men eigen huis aan en dan werkt het direct.
de eigenaar van de laptop heeft op een andere pc wel internet. dus het kan niet aan de internet verbinding liggen.

weten jullie waar het wel aan kan liggen

Het kan zijn dat hij gebruik maakt van een router of ADSL modem met router functie.
De router geeft elke pc een eigen ip-adres. Mogelijk dat de laptop niet de juiste gegevens (kan) krijgen.

1. Op de pc waar alles goed werkt voer je uit
a. Klik op Start
b. Kies voor Uitvoeren
c. Type in: cmd en druk op OK
d. type nu in ipconfig /all

2. Herhaal deze stappen op de laptop en vergelijk de gegevens. Alle gegevens dienen gelijk te zijn op het ip-adres na. Elke pc krijg meestal een ipadres als: 192.168.1.x waarbij de X voor elke pc anders moet zijn. Dit mag een getal zijn tussen 1 en 254

Krijgt de laptop een ipadres als 169.x.x.x dan betekend dit dat de laptop de router niet kan bereiken en zul je als eerste de kabel moeten nakijken. Je kunt bijvoorbeeld de laptop even tijdelijk aansluiten op de kabel waar nu de pc op zit die het wel goed doet.

Werkt het dan wel dan is de netwerkkabel waarschijnlijk niet goed.
Doet hij het dan nog niet dan dien je de opstelling vanaf het modem na te lopen qua instellingen. Mogelijk dat er iets verkeerd staat in het modem/router.

Graag nog even ter info vermelden
1. ADSL of Kabel
2. Router of ADSL modem/router
3. Besturingsysteem van beide PC's
4. De info van config/all van beide pc's die je krijgt bij verbinden met internet.
5. Bedraad of draadloze opstelling

Laatst bewerkt:
hier bij mij thuis (met router) werkt het wel
bij de eigenaar van de laptop rechtstreeks op de modem werkt het niet. terwijl een pc die ook rechtstreeks is aangesloten wel werkt.
We hebben beide @home. Kabel dus.

de laptop krijgt bij de eigenaar wel gewoon een echte IP adress 217.122.?.?
hij geeft de melding geen of beperkte verbinding beschikbaar dan klik je op herstellen en dan zegt hij dat alles weer is hersteld maar dan werkt het nog niet.

Als je hem direct op het kabelmodem aansluit moet je vaak het kabelmodem resetten voordat je een andere pc kunt gebruiken. Providers slaan het mac-adres op van de betreffende netwerkaart.

De stappen zijn dan:
1. Stekker uit kabelmodem voor 10 sec. (soms moet je het wat langer, is even testen)
2. Stop de netwerkkabel in de pc waarmee je wilt gaan internetten
3. Start het kabelmodem weer op door de stekker in het stopcontact te steken.
4. Als het modem weer gereed is testen of internet weer werkt op de pc en anders de pc ook even opnieuw opstarten.

Die dien je dus elke keer te doen als je van pc wisselt. Het ip-adres is anders omdat je geen router gebruikt maar direct aan ket kabelmodem verbonden bent en krijg is dus een ip-adres van @home te zien.

Als je dit wilt niet wilt dan dien je een router te kopen. Deze zet je tussen het modem en de pc. Je kunt dan met meerdere pc's gelijktijdig internetten en hoef je het modem niet te resetten. Het modem registreert namelijk het mac-adres van de router en die blijf altijd gelijk.

ik zal vanmiddag even naar die mensen toe gaan en het daar even doen je hoort nog van me

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan