Kom niet op internet met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hallo,

Ik heb een Compaq Presario 900 maar kom er niet mee op internet.
Heb windows opnieuw geinstalleerd (XP) en hij installeerd de realtek network controller goed. Ook bij apparaatbeheer staat ie goed geinstalleerd

Zodra ik mijn netwerk kabel erin klik (achterin) dan blijft er een kruis staan rechts onder bij mijn monitortjes, en zegt gewoon dat 1 van de netwerk kabels niet is aangesloten:(

Uiterraard heb ik een andere netwerk kabel geprobeerd en hetzelfde rood kruis met de melding dat 1 van de netwerk kabels niet is aangesloten.

Bij mijn vorige laptop kon ik hem gewoon erin drukken en hoppa internet op (via de router)

Wat kan dit betekenen?

Als er staat dat één van de kabels niet is aangesloten, heb je dan wel de kabel in de router geplugd?

Er zitten niet per ongeluk 2 netwerkkaarten in?

Enne staat de netwerkkaart in apparaatbeheer aan?(rechtsklik uit/aanschakelen)

nee er zit maar 1 netwerk kaar in.. alles is goed geinstalleerd.

Kan de netwerkkaart kapot zijn?

Dat kan wel, maar er staan in apparaatbeheer ook geen vraag/uitroeptekens?

De netwerkwizard al doorlopen?

Anders, gooi hem eens weg in apparaatbeheer en start opnieuw op. Misschien is er toch iets fout gegaan met de installatie.(doe dit met de utp-kabel erin)

Laatst bewerkt:
geen vraag tekens en uitroeptekens... Ik heb hem al eens weg gegooit en opnieuw laten installeren.. maar zonder resulataat helaas

In een andere post heb ik problemen met mijn accu gemeld windows ziet hem leeg en gooit hem uit... dat heb ik uit gezet in windows dat ie dat niet meer mar doen. en wala hij staat nu al 2 uur vorlijk op de accu muziek te spelen

Hoe kan ik dat corrigeren dat windows hem als ok ziet... want dvd's zegt ie helaas de accu is leeg terwijl hij al 2 uur winamp staat te draaien

\weet echt niemand waarom als ik de netwerk kabel inprik de computer blijft zeggen dat er geen netwerk kabel erinzit en het rode kruis door mijn netwerk verbindingen blijft staan?

De netwerk kaart drivers zijn goed geinstalleerd..

HELLLPP

Mijn andere pc's thuis kunnen wel gewoon via dezelfde router het internet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan