kom niet uit chkdsk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunnyside

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
Hoi,

Heb c schijf laten checken (commando: chkdsk c: /f /r). na uitvoering was melding dat er vrije ruimte als gebruikt was aangewezen en dat dat is hersteld. Maar.... blauwe scherm blijft in beeld zonder dat windows wordt opgestart . Melding is zoiets als "schijf is gecontroleerd. Windows wordt opgestart. Even geduld". Maar er gebeurd dus niets. Als ik met koude start weer opstart gaat ie weer chkdsk draaien en dat duurt 3 uur... Ik zit in een loop....

Heb de boot cd er in gedaan, Maar krijg dan na enige tijd een blauw scherm met melding dat windows is afgesloten omdat er een probleem is gevonden. foutmelding is stop .... pci.sys.addF76120BF base at ,,,, datastamp ...

Help! Hoe kan ik chkdsk uitzetten en uit de loop komen? En zou chkdsk windows gemold hebben??

Carlo

hoe kom ik in veilige modus? En als ik er in zit wat moet ik dan doen.

Als de machine uit staat, deze aanzetten en dan net zolang op F8 blijven drukken vanaf het moment van aanzetten, totdat de machine in de veilige modus start. (kies voor veilige modus zonder netwerkondersteuning)

Eenmaal daar aangekomen kun je diverse opties selecteren, selecteer de optie die luidt:

'Windows opstarten met de laatst bekende en hgoed werkende instellingen.'

is gelukt maar ik kom dan in een zwart scherm met alleen een opdrachtprompt.
alle opties zelfde

Lang genoeg gewacht bij het zien van die knipperende cursor? (zeker minimaal 5 tot 15 minuten?)

misschien niet! Probeer het nog een keer.

Maar... alle ellende komt altijd gelijk, Monitor doet raar. Geen beeld en raar geluid. Even uit gezet misschien doet ie het straks weer, Als die echt de geest heeft gegeven kan ik het morgen pas bekijken. Ik laat het zo snel mogelijk weten!

Of je videokaart.
koppel je hd platte kabel eens los.
Moet jij wel in de bios opstarten.

Heb ik het goed begrepen:

- ik heb de hard disk kabel (in mijn geval een niet zo platte rode kabel) losgekoppeld.
- Vervolgens naar bios gegaan (denk ik: del herhaaldelijk drukken toch?). Al wat ik zie is geen beeld,

En er klonk ook een knal in de monitor!. Dat lijkt duidelijk. Regel morgen wel andere monitor en dan meld ik mij weer!

Het heeft wat langer geduurd. Ik moest eerst een andere monitor kopen... Die was echt hardstikke stuk (ontploft na veel jaren trouwe dienst!).

maar pc doet het nog niet. Hoop dat jij/jullie draad(je) weer kunnen oppakken!

Als ik gewoon opstart kom ik in veilige modus. Welke optie ik ook kies (bv. laatst bekende configuratie die werkte). Na even het opstartscherm van windows te krijgen keert ie weer terug naar het zelfde (veilige modus) opstartscherm

als ik met windows CD opstart komt er na enige tijd een blauw scherm met de eerder beschreven foutmelding. Één keer ben ik wél in het scherm gekomen waar je kon kiezen voor repareren of installeren van windows. R ingetikt maar helaas gebeurde er niets (DOS scherm met tekst "tik Exit als u .... wilt verlaten".

Graag advies.

carlo

Ik hink een beetje op 2 gedachten. Enerzijds lijkt het erop alsof je niet middels de CD opstart en anderzijds weer wel.
Als je met de CD opstart krijg je dan ook de optie om Windwos te installeren?

Ik start op met CD. Druk dan een toets in als het gevraagd wordt en dan gaat ie van alles laden. Echter op enig moment is er dus een blauw scherm (erge windows fout). Ik kom dus niet toe aan de vraag om windows te repareren of installeren. Één keer kwam ik (vraag niet hoe) wel verder maar na drukken R(epareren) gebeurde er helaas niets.

Kan mijn CD defect zijn. Is geen originele maar wel een die altijd goed gewerkt heeft.

Heb je nog kleine harddisk? zet daar Xp op,of ubuntu.,en controleer van daar uit de Xp.
Wel slave zetten dan. en de kleine op master.

Ik start op met CD. Druk dan een toets in als het gevraagd wordt en dan gaat ie van alles laden. Echter op enig moment is er dus een blauw scherm (erge windows fout). Ik kom dus niet toe aan de vraag om windows te repareren of installeren. Één keer kwam ik (vraag niet hoe) wel verder maar na drukken R(epareren) gebeurde er helaas niets.

Kan mijn CD defect zijn. Is geen originele maar wel een die altijd goed gewerkt heeft.
Daar je niets fout doet lijkt mij dat idd. het meest waarschijnlijke. Leen er eens één van iemand en probeer het daarmee.

heb een andere XP schijf (originele HP schijf SP1).

Kom nu wel in blauwe setup scherm.
als ik kies voor R kom in in het DOS scherm. Enige melding is dat ik EXIT moet typen als ik er uit wil. GEEN tekst als 1. Windows. Ik kan dus niets kiezen en loop hier vast...

C: promt is er wel. Maar commando "Dir" levert melding "an error occured etc. en geen dir. lijst van C...

C. schijf wordt dus niet herkend.

Kan ik bij het setup menu ook kiezen voor ENTER (=to setup windows) of raak ik dan gegevens kwijt (heb eg lang niet gebackupd (shame on me!)

Stond XP er al op,of zelf geinstalleerd?
Op de andere schijf?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan