• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kom niet uit resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker120

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2017
Ik heb dus geprobeerd om aan de oplossing van het aantal modellen per brand te weten te komen (zie foto, "tabblad Berekeningen") maar helaas. :confused:

Ik heb de functie COUNTIF gebruikt maar niet met het juiste resultaat. In het tabblad "Brands" moet de berekening gebeuren (zie bestand "vraag 1") Daarna moet ik dan alles selecteren om er een draaitabel te maken en dan een top 10 te maken van de brands. Iemand enig idee hoe ik aan het aantal modellen kan komen per brand? :)

Bestand > Tabblad (berekeningen) vraag 12.PNGBekijk bijlage Vraag 1 forum.xlsx

Laatst bewerkt:
Helpt dit u vooruit?
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Berekeningen!$A$4:$E$13;5;0);"")

Helpt dit u vooruit?
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Berekeningen!$A$4:$E$13;5;0);"")

Nee helaas niet want in deze functie wordt er namelijk de oplossing al gebruikt van het tabblad berekeningen kolom E. En dat moet ik juist nu weten. Toch bedankt. :)

Is dit de bedoeling?
=AANTAL.ALS(Phones!$C$2:$C$430;A2)
=COUNTIF(Phones!$C$2:$C$430,A2)

Als die 2 voorstellen tot oplossing niet voldoen scheelt er toch iets fundamenteel aan uw vraagstelling.

Ook geen vermelding wat wel de bedoeling is, maar een smiley.
Tja, ik kan er ook wel om lachen, ik heb de oplossing niet nodig. :d

Als die 2 voorstellen tot oplossing niet voldoen scheelt er toch iets fundamenteel aan uw vraagstelling.

Kortom, ik moet gewoon het aantal modellen per brand berekenen in het tabblad BRANDS.
De oplossing staat in het tabblad BEREKENINGEN, kolom E. Maar hoe komen ze daar nu juist op?

Dan moet je even de Filter uit de tabel wissen en dan zie je dezelfde gegevens staan als de gegeven formule in kolom C van blad "Brand".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan