Kom niet voorbij het openingscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hjthelper

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hoi, Wij zijn bezig met de keuken aan het verbouwen, nu is een paar keer de stop gesprongen toen de pc aanstond

Nu is het zo: Als ik bij het openingsscherm waar ik de gebruiks kan kiezen zit, kan ik alleen inloggen als ik dat meteen doe als ik in dat scherm kom. Als ik 5 minuten wacht en daarna op een gebruiker klikt dan zie je normaal: Uw instellingen worden geladen. Echter, nu zie je deze tekst niet en blijft ie gewoon op de naam staan. Soms zie je wel het beeld, dus de achtergrond en dan doet ie paar minuten niks, daarna pas gaat ie verder met opstarten. In CPU staat dan ook niks wat veel cpu gebruikt of wat iets doet.

Dit is ook het geval bij wisselen van accounts. (Dus als ik op mijn account zit, en me moeder moet op haar account mailtjes kijken)

Iemand een oplossing?

Hjthelper

PS. Volgende is al geprobeerd:

- Uitgebreide Schijfcontrolle. Geen fouten gevonden.
- Defragmenteren. Gelukt maar geen resultaat.
- sfc /scannow. Krijg een melding bij "Dll Cache", Windows CD zit erin maar hij herkent 'm niet.

Ik heb Windows XP Home Edition Service Pack 2 NL. Mijn CD van Windows heeft Windows XP Home Edition Service Pack 1a NL.

ditte1hl.jpg

Tja ikhoef je natuurlijk niet te vertellen dat een ezel zich maar 1 keer aan de zelfde steen stoot.Als je nog lang aan het verbouwen bent zorg dan voor een gepaste oplossing voor je computer.

Maar je zou kunnen denken aan een systeemherstel of via de veilige modus (F8) opstarten met de laatst bekende juist werkende configuratie.

Systeemherstel stond toen uitgeschakeld.
Veilige modus/laatst recente werkende instelling heeft geen zin want dit is maar soms, ik kan nog wel gewoon computeren alleen soms doet ie het niet.

Verder, het was ook maar een dag met de stoppen.. Maar toen het zo vaak gebeurde zat ik op school en mij was niet verteld dat er kans was dat ze zouden springen. Als ik dat had geweten had ik wel de voeding uitgeschakeld en stekker eruit enzo..

Hoi Niels, bedankt voor je antwoord maar helaas, hier kwam ik zelf ook wel op en werkte niet :eek:

Het tweede wat je zegt biedt ook geen oplossing, o.a omdat ik pcAnywhere niet op mijn computer heb geinstalleerd. (Ook nooit gehad)

Uhmmm... Ik denk dat jullie het probleem een beetje verkeerd opvatten. Het is dus zo: Ik kom WEL in het scherm met de accounts. Maar het is SOMS dus dat als ik er een aanklik, evt. het wachtwoord heb ingeklikt en doorga. Ik alleen nog maar die account zie in het midden van het scherm, (wat dus normaal is). Normaal krijg je dan: Bezig met laden van uw instellingen., Nu krijg ik dit dus NIET. Daar blijft ie dus hangen.. Net alsof ie "ergens" op wacht. Maar hij doet dus niks..

Mvg,

niels

probeer via f8 eens in de veilige modus te komen. als dit lukt maak dan een back up van je data en her instaleer windows opnieuw

En in veilige modus? Wat dan?

Bij deze nogmaals: Het probleem is slechts SOMS. Ik zit nu gewoon op de computer waar het probleem opzit en kan doen wat ik wil.

herstel dat account dan eens.
verwijderen en opnieuw aanmaken.

Het is bij alle accounts SOMS.. Ook als ik een nieuwe aanmaak.

En het is voor ons geen optie om op alle accounts te verwijderen en opnieuw erop te zetten enzo.. Dan kunnen we beter heel windows her-installeren.. Hoopte op een oplossing zonder windows te hoeven her installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan